یک خبرنگار آمریکایی در سایت بلومبرگ نوشت: مذاکره‌کنندگان آمریکایی در ژنو آماده‌اند در قبال امتیازاتی عینی از سوی مقامات ایرانی، پیشنهاد دسترسی به قسمتی از ۵۰ میلیارد دلار پول مسدود شده ایران در بانک‌های خارجی را بدهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، جفری گلدبرگ، روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی برای سایت بلومبرگ نوشته که دولت آمریکا در بازی شطرنج خود با ایران با انتخاب‌های دشواری مواجه است.

او این سئوال را پرسیده که اگر ایران از خودش انعطاف جدی نشان دهد آیا آمریکا نیز واکنشی مشابه نشان خواهد داد و از تحریم‌ها خواهد کاست؟

جفری گلدبرگ نوشته که مشکل این است که بسیاری از مقامات آمریکایی که در مذاکرات هسته‌ای حضور داشتند بر این باورند که هر گونه کاهش فشار تحریم‌ها منجر به فروپاشی سریع کل برنامه‌های تحریم ایران خواهد شد.

او نوشته که بسیاری از کشورها و شرکت‌ها مایل به رفع تحریم‌ها هستند و هر اقدام آمریکایی‌ها حتی در کوچک‌ترین نوع خود را نشانه‌ای برای پایان یافتن بحران تلقی خواهند کرد.

جفری گلدبرگ می‌نویسد در صورتی هم که آمریکا از خودش هیچ انعطافی نشان ندهد، رسیدن به راه حل با مشکل جدی رو به رو خواهد شد و ایران وقتی احساس کند که آمریکایی‌ها چنین موضعی دارند، برنامه هسته‌ای خود را دنبال خواهند کرد.

او نوشته چنین دو راهی باعث شده که مقامات دولت آمریکا در صدد یافتن راه سومی باشند. بیش از ۵۰ میلیارد دلار از پول ایرانی‌ها در بانک‌های خارجی با تلاش‌های دولت اوباما به طور کامل یا نصفه و نیمه مسدود شده است‌.

جفری گلد برگ نوشته که برخی مقام‌های دولت آمریکا به او گفته‌اند ‌مذاکره کنندگان هسته‌ای آمریکا در ژنو آماده هستند تا به ایران پیشنهاد دسترسی به قسمتی از این پول را در قبال امتیازاتی عینی بدهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ایزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار