آلمانی ها به یاد حافظ در خانه هنرمندان ایران می نوازند

به مناسب روز حافظ، کنسرت «تریو» هنرمندان آلمانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «فستیوال دیوان شرقی و غربی وایمر» و سفارت آلمان در تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران کنسرت سه نفره برگزار می کند.

در این کنسرت سه نفره (تریو) «ربکا هارتمان» و «یوزف کرونر» ویولن می نوازند و «یولیا ریم» پیانو می زند.

این کنسرت پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 17 در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و حضور در آن فقط برای دارندگان کارت دعوت مجاز است.

«فستیوال دیوان شرقی-غربی وایمار» شرکتی عام المنفعه است که «کلاوس گالاس» در 10 ژوئیه 2008 آن را با هدف شکل دهی فعالانه به گفتگوی میان تمدن ها و ادیان بنا نهاد. وی در سال 2009 به عنوان گرداننده هنری، فستیوال ایران را با ریاست افتخاری «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان ساماندهی و سرپرستی نمود. متعاقب آن فستیوال مراکش با سفر گروه ارکستر «انوخ زو گوتنبرگ» به نام «کلانگ فروالتونگ» به رباط، مراکش، فاس و کازابلانکا برگزار شد.

در سال 2012، روز دوازدهم اکتبر به درخواست «گالاس» به عنوان روز یادبود حافظ به لیست رسمی برنامه های سازمان یونسکو به مناسبت سال جهانی قرابت فرهنگ ها اضافه شد. 
«کلاوس گالاس» در سال 2012 به همراه «دیوان شرقی-غربی» و گروه ارکستر شهر هاله در شهرهای تهران و شیراز دو کنسرت برگزار کرد.

«ربه کا هارتمن» یکی از نوازندگان ویولن این کنسرت برنده جوایز بسیاری در سطح داخلی و بین المللی بوده است که از آن میان می توان به مسابقه بین المللی ویولن «هنری مارتو» در سال 2005، «پاسم این تریس» سال 2004 در شهر بایرویت، و جایزه بورس تحصیلی «یاشا هایفتس» سال 2002 در ایالات متحده آمریکا، اشاره کرد.

«یوزف کرونر» ویلونیست دیگر این کنسرت در سال 1997 گروه ارکستر «کلانگ فروالتونگ» را بنا نهاد. این ارکستر و رهبر آن «انوخ زو گوتنبرگ» با شیوه متفاوت خود در اجرای قطعات مشهور ارکستر و اوراتوریو از آثار «باخ» تا «بروکنر» شهرت بسیار کسب کرده است.

«یولیا ریم» پیانیست این کنسرت سه نفره نیز برنده مسابقه‌های بین المللی پیانو در شهرهای مودنا، مادرید و فلورانس است و بورس مسابقات موسیقی آلمان را دریافت کرده است. وی به عنوان تک نواز، نوازنده مجلسی و همخوان به طور مرتب در اروپا، ژاپن و آمریکا کنسرت می دهد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار