مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری با هدف ارتقای آمادگی شهروندان و تمرین نیروهای عملیاتی در اقدامات مقابله با فرض وقوع زلزله در محله نظام آباد برگزار می شود.

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، اکبر صادق بیگی رئیس ستادمدیریت بحران با اعلام این مطلب گفت: اجرای مانورهای محلی از آنجا که دارای جنبه‌های آموزشی و تمرین مردمی برای تخلیه اضطراری و اسکان است؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی ضمن تشریح ویژگی‌های این مانور گفت: این مانور مشترک، بر مبنای سناریوی فرضی وقوع زلزله‌ای و با هدف افزایش آمادگی سازمان‌های مختلف در مواجهه با حوادث طبیعی از جمله زلزله برگزار می شود.
 
صادق بیگی با اشاره به آماده باش گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله(دوام) در منطقه8 گفت: هنگام وقوع سوانح طبیعی بهترین کسانی که می‌توانند به افراد کمک کنند خود اهالی محل هستند.
 
رئیس ستادمدیریت بحران شهرداری منطقه هشت با بیان نقش گروه‌های دوام به عنوان امدادگران محله‌ هنگام وقوع سوانح طبیعی گفت: با توجه به ضرورت حضور آنان، تا قبل از رسیدن امدادگران سازمان‌های خدمات رسان، آموزش این گروه‌ها به صورت فصلی از سوی کار‌شناسان هلال احمر، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران انجام می‌گیرد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار