مشکلات و بیماری های چشمی از جمله بیماری هایی هستند که به مرور زمان باعث مختل شدن زندگی فرد می شود. بیماری های چشمی فراوان هستند،یکی از انواع این بیماری ها قوز قرنیه است.

دکتر احمد میرشاهی متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماری قوز قرنیه به دو دلیل ارثی و اکتسابی در افراد ایجاد می شود.

وی گفت: در قوز قرنیه مشکل اصلی بیمار نازکی و اختلاف ضخامت قرنیه در قسمت های مختلف چشم است که منجر به آستیگماتیسم شدید و اختلال در دید بیمار می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری به علل مختلف ایجاد می شود، افزود: قوز قرنیه در بعضی افراد به دلیل اختلال در بافت قرنیه است که دلیل آن ارثی است. افرادی هم که به طور اکتسابی به این بیماری مبتلا شده اند به دلیل انواع ضربه ها، بیماری های التهابی سطح قرنیه و ورم چشم است که اگر طولانی مدت باشند، باعث آستیگماتیسم های شدید و نازکی در قرنیه یاهمان قوز قرنیه می شود.

وی تصریح کرد: در این بیماری شکل قرنیه از حالت نیم کره به حالت کله قندی یا مخروطی شکل تغییر می کند، به همین دلیل کاهش دید بزرگترین مشکل بیمار است.

میرشاهی بیان کرد: برای درمان قوز قرنیه در وهله اول از عینک هایی که آستیگماتیسم بالایی دارند استفاده می شود. در صورت عدم پاسخ بیمار به عینک از لنزهای روی چشمی و انواع سخت استفاده می شود.

این متخصص چشم در پایان گفت: روش های جراجی زمانی استفاده می شود که روش های درمانی ذکر شده اثر مثبت نداشته باشند. متداول ترین روش های جراحی استفاده از حلقه داخل قرنیه و یا پرتو درمانی است. در موارد آستیگماتیسم شدید هم از پیوند قرنیه استفاده می شود.

برچسب ها: چشم ، قوز ، قرنیه ، ورم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار