سندرم دست از شایعترین بیماری هایی است که به خصوص در خانم ها بسیار رواج دارد اما گاها درمان موثر واقع نمی شود و بیماران شاهد بازگشت دوباره درد هستند.

دکتر حولی ساز متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه اعصاب وبافت موجود در مجاری مچ دست را  تونل کارپ می نامند تنها عصبی که از تونل رد می شود و مسئول تغذیه حسی و حرکتی انگشتان دست  است دچار فشار و آسیب می شود  که گزگز در انگشتان دست مخصوصا در شبها را به  دنبال دارد.

این مشکل درمان های متعددی دارد جایگاه تشخیص در درمان قطعی این بمیاری بسیار مهم است که از طریق تست عصب و عضله شدت آسیب عصب مشخص می شود.

وی در ارتباط با نوع درمان این بیماری گفت: درمان از مصرف دارو، استراحت ومچ بندهای مخصوص شروع شده تا تزریق داروهای بی حسی یا داروهای کورتنی که التهاب را کم می کند و در قرص های بعدی درمان جراحی است.

 علت موفق نبودن همه  جراحی های این  بیماری به دلیل تشخیص نادرست است که امکان دارد مقام این علائم باشد ولی آسیب در تونل مچ دست نباشد و علائم مربوط به ضایعه ای در گردن  باشد و دوم اینکه درمان در موارد خفیف نباید جراحی در نظر گرفته شود زیرا جراحی  خود ایجاد تورم و آسیب های بیشتری را به دنبال دارد و درد افزار پیدا می کند در صورتی که درد  واقعا مربوط به سندرم مچ دست باشد جراحی تاثیر گذار است.

وی در پایان اشاره کرد: تزریق کورتن معمولا درد را به صورت  کامل از بین می برد ومشکل بیمار مرتفع می شود  چون کورتن داروی ضد التهاب است اما در کل انتخاب روش درمان در این بیماری بسیار مهم و  تاثیر گذار است./ع2
برچسب ها: سندروم ، مچ ، بیماری ، خانم ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار