آری در بین زائران خانه خدا همیشه انسانهایی هستند که همچون فرشتگان به دنبال آرامش بقیه زائرین هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،آرامشی که زائران خانه خدا دارند حاصل زحمتها  و از خود گذشتگی های یک سری از فراد دلسوز و فداکار است که تمام دغدغه شان تأمین آرامش و رفع مشکلات زائرین است که آنها در آسایش کامل به اعمال و زیارت خود بپردازند.

افرادی که حتی اعمال حج را نمی توانند بجا آورند و تنها می توانند عمره مفرده انجام دهند.

امداد گران و برخی از روحانیون که خود را وقف کمک رسانی به ضیوف الرحمن کرده و سعی می کنند به بهترین شکل و در حد اعلاء به میهمانان ویژه خداوند خدمت رسانی کنند.

بدون آنکه حتی توقع کوچکترین تشکر و انتظاری از کسی داشته باشند و فقط رضایت خداوند را مد نظر دارند.

یک سری از امداد گران و روحانیون خود را وقف کمک رسانی به زائران مسن و معلول می کنند و ذابحین که شاید کار آنان حتی به چشم نیاید و هیچ گاه در مورد شان سخنی نگویند اما اینان تا قبل از عید قربان به دیگر خدمات زائرین از جمله کار در آشپزخانه – بنا کردن چادرهای عرفات و در قالب گروههای امدادی مشغول هستند و در زمان قربانی نیز برای ذبح گوسفندان زائرین حاضر می شوند و 62 ذابح برای 62 هزار زائر ایرانی در این سفر معنوی حضور دارند.
آنان نمی توانند اعمال حج را انجام دهند و در حسرت آن روز موعود می مانند و فقط عمره مفرده بجا می آورند و تنها زمانی که سنشان بالا رود و 8 بار در این سفر حضور داشته باشند و بخواهند از چرخه خارج شوند به این آرزوی خود می رسند.
گفتنی است؛ واقعاَ آرامش و آسایش زائران خانه خدا در گرو زحمتهای بی منت و بدون انتظار یک سری انسانهای مهربان و فداکار است که در برخی مواقع همچون فرشته ای به کمک زائرین می آیند زمانی که زائری از کاروان خود جدا می افتد و در بین زائران کشورهای دیگر گم می شوند و اضطراب سر تا پایشان را می گیرد آن زمان این عزیزان دست آنان را می گیرند و دوباره برق شادی و آرامش به چشمان مضطرب آنان باز می گردد.
این عزیزان قطعاَ مورد رضایت و خشنودی خداوند قرار می گیرند./

برچسب ها: وقف ، خداوند ، امدادگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار