نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند متنی را که افزایش سقف بدهی عمومی آمریکارا تا هفتم فوریه پیش بینی می کند شامگاه سه شنبه به رای نخواهند گذاشت؛ این خبر در حالی اعلام می شود که تنها سی ساعت تا ضرب الاجل حیاتی اعلام شده از سوی خزانه داری آمریکادر این خصوص زمان باقی مانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سران جمهوری خواه ظاهرا به دلیل عدم عدم حمایت نمایندگان موسوم به جنبش فوق محافظ کار "تی پارتی" تصمیم گرفتند این متن را که در آن همچنین تغییرات مهم تری در قانون مربوط به بیمه درمانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پیش بینی شده بود، به رای نگذارند.

اریک کانتور رییس اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان در پایان نشست با سران جنبش محافظه کار به خبرنگاران گفت: امشب و یا فردا در این مورد رای گیری نخواهد شد.

جمهوری خواهان پیشتر به رای گذاشتن این متن را برای جلوگیری از فلج شدن بودجه دولت فدرال و افزایش سطح بدهی برای شامگاه سه شنبه پیش بینی کرده بود. حل بحران بودجه ای آمریکا پیش از روز پنجشنبه برای دور کردن بحران پرداخت در اولین اقتصاد جهانی نیاز است. این بحران می تواند عواقب وخیم در مقیاس جهانی داشته باشد.

با این حال شرایط این متن که پیش از این به صورت کلی از سوی دموکرات های حاکم بر سنا رد شده است، نوید بازگشت روز چهارشنبه این متن به جایگاه اولیه خود در آستانه روز سرنوشت ساز را می دهد.
برچسب ها: خزانه داری ، آمریکا ، رای ، فرصت ، usa
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار