معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با رسانه ها مذاکرات را خوب و سازنده دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ عباس عراقچي معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که مذاكرات به خوبی پیش رفته و دو طرف گفتگوهای "بسيار سازنده و بسيار جدي" داشته اند.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان گفت:‌ مایکل مان احتمالا از طرح ایران بی خبر بود و بعد از انجام دیدارهای دو جانبه اگر اظهاراتی داشته است این اظهارات ناامید کننده است.
 
عراقچی در خصوص ادعاهای سخنگوی اشتون مبنی بر اینکه ایران باید گام اول را بردارد و درباره برنامه هسته ای خود شفاف سازی کند، گفت: مایکل مان احتمالا از طرح ایران بی خبر بود و بعد از انجام دیدارهای دو جانبه اگر اظهاراتی داشته است این اظهارات ناامید کننده است. وی تاکید کرد که درخواست مذاکره با آمریکایی ها از طرف آنها بود.
 
وی افزود: بعد از رسیدن به توافق انتظار این است که تحریم ها تعلیق شود اما این که در پایان این نشست اتفاق بیفتد امکان پذیر نیست و دور جدیدی از مذاکرات را می طلبد. دیدار بعدی پس از پایان نشست فردا تصمیم گیری می شود و احتمالا تا یک ماه آینده نشستی برگزار می شود. دور بعدی نشست ها نیز احتمالا در ژنو برگزار می شود.
 
سید عباس عراقچی درباره ملاقاتش با سرگئی ریابکوف نیز گفت: علاوه بر موضوع هسته ای درباره بحث سوریه و نشست ژنو 2 نیز گفت وگو شد و ریابکوف عنوان کرد که آمریکایی ها نتوانستند به تعهد خود برای آوردن گروه های معارض به نشست ژنو 2 عمل کنند. 
 
مذاکره کننده ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در ژنو خاطرنشان کرد: قرار است جلسه مقدماتی بین آمریکا، روسیه و سازمان ملل در خصوص نشست ژنو 2 در تاریخ پنجم نوامبر برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار