سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی اعلام کرد اتمسفر خوبی داشتیم و فضای مذاکرات مثبت بوده و علت گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را انجام مباحث فنی عنوان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبی بی سی؛ "مایکل مان" در گفت وگو با این شبکه گفت: فضای خوبی بر مذاکرات حاکم بود. اما لازم است که گفتار ایرانی ها با رفتارشان مطابقت پیدا کند.
 
وی افزود: در مذاکرات امروز مباحث با جزئیات بسیار مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز کارهای بسیاری است که باید انجام شود.

مان افزود: هر دو گروه باید گفته های خود را با رفتارشان تطبیق بدهند. درباره جزییات صحبت کردیم که خیلی مفید بود. البته نیاز به زمان داریم تا جزئیات بیشتری را با ایرانی ها صحبت کنیم. وی همچنین گفت: فردا درباره جزئیات بیشتر صحبت می کنیم و در پایان روز باید اعتماد سازی صورت گیرد. فردا ادامه صحبت های امروز خواهد بود و وارد جزئیات بیشتری می شویم.
 
"مایکل مان"با اشاره به دیدار دوجانبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با این حال، مذاکرات کماکان باید ادامه یابد.
 
سخنگوی" اشتون" ادامه داد: ایران باید گام بزرگی بردارد. ایران باید اولین گام را بردارد و اقدامات اعتمادساز انجام دهد و به جامعه جهانی ثابت کند به دنبال اهداف نظامی هسته ای نیست و برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است. 

مایکل مان همچنین در گفت‌و گو با بخش بین‌الملل شبکه بی‌بی‌سی گفت: با تیم جدید ایران آشنا شدیم. ایرانی ها این پیام را می دهند که برای تعامل با هیئت آماده اند اما باید همچنان مذاکرات ادامه یابد. کار خیلی سخت و پیچیده ای است.وی که می کوشید این گونه القا کند که ایران در پی تخلف از برنامه هسته ای است، مدعی شد: از ایران خواسته ایم تا صلح‌امیز بودن برنامه خود را اثبات کند. البته نشست بسیار مفیدی بود.
 
به گفته "مایکل مان"، علت دیدار" اشتون" و "ظریف" ادامه مباحث فنی بود که در دیدار بعد از ظهر میان معاونان دو طرف مطرح شده بود. ایران طرحی ارائه کرده که فردا قرار است جزئیات بیشتری از آن مورد بحث قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار