انگيزه مطالعه كتاب از طريق ارتقا شغلي، كلاسي يا امتيازهاي ديگر ايجاد مي‌شود.

"ابراهيم حسن بيگي"، نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: مطالعه كتاب به طور كلي پايين است مطالعه در صورتيكه شامل كتابهاي درسي، اينترنت و موبايل هم شود معدل آن بالا مي رود مانند شخصي كه با نمره‌هاي بد در كل معدلش قبول مي‌شود.

وي افزود: براي افزايش مطالعه بايستي مطالعه از مدارس و سنين پايين شروع شود و بچه‌ها را به مطالعه كتاب و مجله عادت بدهيم پژوهش در مدرسه‌ها بايد از طريق مطالعه كتابهاي مختلف صورت بگيرد.

ابراهيم حسن بيگي ادامه داد: همچنين براي افزايش ميزان مطالعه بايد در مدرسه زماني را به مطالعه كتاب اختصاص دهيم و مردم بايد كتاب را به عنوان حلال مشكلاتشان احساس كنند.

اين نويسنده اظهار داشت: متاسفانه مردم ما سوال ندارند يا دانستن پاسخ سوالهايشان برايشان فرقي ندارد مانند كيسكه نشاني برايش مهم است پس به دنبال نشاني مي‌گردد اما گويي دانستن پاسخ سوالهاي براي مردم ما مهم نيست.

وي با بيان اينكه اگر يافتن پاسخ سوالها براي مردم ما مهم باشد به مطالعه متن و مراجعه به اينترنت مي‌پردازند تصريح كرد: كتابهاي درسي به دليل گرفتن پاسخ و نمره براي دانش آموزان مهم است دانشنامه‌ها و كتابهاي تخصصي مورد استفاده دانشجويان قرار نمي‌گيرد.

حسن بيگي ادامه داد: بايد اين انگيزه را از طريق ارتقا شغلي كلاسي يا امتيازهاي ديگر ايجاد كرد تا مردم به دنبال يافتن پاسخ سوالهاي خود بروند البته اين ابزارها مسكن و نه به طور دائمي است.
اين نويسنده با اشاره به اينكه مطالعه براي ارتقاي شغلي مردم لازم است اظهار داشت: بعضي از مردم با كارهايشان به صورت تجربي برخورد مي‌كنند كار آنان با كار شخصي كه با مطالعه به كار پرداخته متفاوت است.

وي با اشاره به اينكه ارتقا و رشد كاري افراد با مطالعه صورت ميگيرد بيان كرد: مردم نمي‌خواهد تاثير مطالعه را در زندگي‌شان ببينند البته در برخي مشاغل افراد با كسب تجربه و دانش به ارتقا شغلي دست پيدا مي‌كنند.

حسن بيگي خاطرنشان كرد: مردم هنوز به اين باور نرسيده اند كه با مطالعه توان پيشرفت و طي كردن راه صد ساله راه به يكباره خواهند داشت./ص

انتهاي پيام
برچسب ها: مطالعه ، شغل ، انگیزه ، کتاب ، ادبیات ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار