دكتروحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم گفت :اميدوارم موضوع غذا به لحاظ اهميت و حساسيت موضوع در طرح هاي كلان شوراي عتف لحاظ شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دكتر احمدي در دومین همایش روز جهانی غذا كه در پژوهشکده علوم و صنایع غذائی برگزار شد اظهار داشت : ما ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالايي در دانشگاه ها  داريم  كه مي توانند مشكلات در حوزه غذا را به صورت كاربردي بررسي كنند .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای نگرش علمی بر مسائل و معضلات کشور بیان کرد: امروز رویکرد مسئولان برای  بهره گیری از ظرفیت بالای نیروی انسانی است و وجود حجم بالایی از پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها ، كشور را دارای قابلیت بالایی در زمینه دانش و فناوری کرده است.

دكتراحمدی تصریح کرد: اگر درست برنامه ریزی کنیم می توانیم از این ظرفیت بالا و با رویکرد علمی و تحقیقاتی معضلات پیش رو را حل کنیم.

وی افزود: مسئله غذا از ابتدای چرخه تولید تا مصرف از موضوعاتی است که هم می‌تواند بسیار چالشی باشد و هم بسیار موثر در حوزه های مختلف و این نشان دهنده این است که ما نیاز به مدیریت منابع داریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار کرد: نگاه علمی به چرخه تولید غذا تا تغذیه نشان می دهد که برای بهره برداری درست باید مدیریت علمی و تحقیقاتی داشته باشیم.
دكتراحمدی تاکید کرد: غذا یک موضوع میان رشته ای بوده که به همه رشته ها مرتبط می شود و مجموعه ای از فرصت ها، پتانسیل و چالش ها در پیش دارد.

وی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی علمی داشته باشیم می توانیم فرصت ها را توسعه داده و زندگی همراه با امنیت و آرامش و اقتدار همراه با توسعه پایدار و عدالت اجتماعی ایجاد کنیم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار