واشنگتن پست نوشت با توجه به واقعيت هاي موجود، زمان آن رسيده است قدرت هاي بزرگ رويکرد حداکثري را در ديپلماسي با ايران در پيش بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در تحليلي به قلم "ري تکيه" عضو شوراي روابط خارجي امريكا نوشت: قدرت هاي جهان دوباره تلاش هاي خود را از سر مي گيرند تا مسئله هسته اي ايران را حل و فصل کنند. انتظارات بالاست. ايران فرصتي پيدا کرده است تا به عنوان قدرت برتر در منطقه خليج فارس و کشوري محوري در خاورميانه (شمال آفريقا و غرب آسيا) مطرح شود.

واشنگتن پست نوشت: پيش بيني مي شود دولت جديد ايران با وجود تعديل لحن، همچنان بر حقوق هسته اي خود تاکيد کند و خواستار امتيازهايي شود.

اين گزارش مي افزايد: ديپلمات هاي قدرت هاي بزرگ مي توانند از تهديد تصويب تحريم هاي بيشتر و نيروي نظامي اسرائيل به عنوان اهرم هاي فشار در مذاکرات آينده استفاده کنند. با توجه به واقعيت هاي موجود، زمان آن رسيده است قدرت هاي بزرگ رويکرد حداکثري را در ديپلماسي با ايران در پيش بگيرند. 

اين گزارش در پايان مدعي است: ايران بايد در مورد همه فعاليت هاي هسته اي خود پاسخگو باشد. ايران بايد مجبور شود امتيازهاي غير قابل بازگشتي بدهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار