مدیر سایت این طرح گفت: عملیات بتن ریزی 2هزار متر مکعبی این سایت ، حجیم ترین عملیات این طرح است که در مدت زمان 20 ساعت به طور پیوسته توسط مجتمع صنایع قائم رضا اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان شهرام عسکرپورافزود: طرح فولاد زرند 238 هزار متر مکعب بتی ریزی و 168 هزار تن سازه فلزی دارد که با اجرای این طرح بتن ریزی، زمینه اشتغال 6 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

مهندس سیروس موتمن که به عنوان پدر کوره بلند کشور معروف است درباره اجرای نخستین بتن ریزی این طرح گفت: این هفتمین فنداسیون کوره بلند ایران است که در منطقه کرمان در حال بتن ریزی است.

وی افزود: نخستین عملیات کوره بلند ی که در کشور انجام شد ، در ذوب آهن اصفهان توسط روسها بود.

موتمن با ابراز خرسندی از استقلال کارشناسان و متخصصان ایران در این کار خاطرنشان کرد: هم اکنون ما می توانیم بزرگترین پروژه کوره بلند کشور را که قادر است یک ونیم میلیون تن شمش فولادی به روش کوره بلند را در سال تولید کند بتن ریزی کنیم که این نتیجه تلاش و کوشش همه جانبه همه متخصصان و دست‌اندرکارانی است که بدون حضور کارشناسان خارجی موفق به انجام آن شده اند.

مهندس غلامرضا کامیاب مدیر عامل شرکت مجتمع صنایع قائم رضا گفت: بتن ریزی کوره بلند مجتمع فولاد زرند توسط مجتمع صنایع قائم رضا شامل 2 هزار متر مکعب بتن ریزی در طی زمان 20 ساعت به طور پیوسته انجام می شود .

وی افزود: این پروژه از دی پارسال با مشارکت مجتمع صنایع قائم رضا کلید خورده است.

کامیاب خاطرنشان کرد: کارفرمای این پروژه شرکت فولاد زرند ایرانیان زیر مجموعه شرکت هلدینگ توسعه معادن وصنایع معدنی خاور میانه (میدکو)می باشد که با مشارکت یکی از بانکها و سرمایه گذاری 513 میلیون یورویی بخش خصوصی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: محصول این پروژه یک ونیم میلیون تن شمش فولاد است که تا پایان سال 93 اضافه خواهد شد.

کامیاب اشتغالز ایی این پروژه را 3هزار نفر به طور مستقیم عنوان کرد و یادآور شد: 2 برابر این آمار نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.