علي رغم واردات گسترده کره خام به کشور قيمت کره از 15 روز پيش تاکنون دوبرابر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، براساس مشاهدات ميداني خبرنگار ما قيمت کره نزديک به 15 روز است که بي سر و صدا دوبرابر شده است .

از آنجايي که کره از فهرست کالاهاي اساسي و نيز تخصيص ارز مرجع حذف شده؛ به همين خاطر بيشتر عرضه کنندگان و مغازه داران علت افزايش قيمت کره را ابلاغيه دولت يازدهم مبني بر ترخيص کره خام با ارز 2477 از گمرکات مي دانند.

بر پايه اين گزارش قيمت هر قالب 50 گرمي کره که تا دو هفته پيش 600 تومان بوده به 1200 تومان و نرخ هر قالب کره 100 گرمي از رقم 1200 تومان به 2300 تومان رسيده است.

يکي از مغازه داران منطقه 3 تهران در خصوص گران شدن کره مي گويد: بيشتر از دو هفته است که کره گران شده و دليل آن واردات براساس ارز مبادله اي است.

از سوي ديگر مرداد ماه امسال بود که باکري رئيس انجمن صنايع فرآورده هاي لبني خبر عدم ترخيص 11هزار تن کره از اول مرداد ماه به خاطر تخصيص نيافتن ارز 1226 جهت واردات اين کالا را داد.

از سوي ديگر توقف ترخيص کره در زماني اتفاق افتاد که وزير صنعت، معدن و تجارت دولت دهم، ارز 1226 توماني را براي کالاهاي اساسي را مطابق مصوبه مجلس و ستاد تدابير ويژه اقتصادي دانست و گفت: متاسفانه کشمکش بين مسئولان دولت موجب شده تا با بلاتکليفي صنعتگران، آسيب جدي به توليد کننده و مصرف کننده داخلي وارد شود.

اين گزارش مي افزايد: تا اين لحظه پيگيريهاي خبرنگار ما جهت انجام مصاحبه با رئيس اتحاديه صنايع فرآورده هاي لبني و نيز مسئولين دولتي به نتيجه نرسيده است.

انتهاي پيام/


برچسب ها: افزایش ، قیمت ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار