رکورد تولید گردوی استان آذربایجان‌شرقی توسط یک باغدار در شهرستان مراغه‌ شکسته شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، درحالی که میانگین تولید گردو درآذربایجان‌شرقی 167/2 تن در هکتار است، باغدار مراغه‌ای دو برابر بیشتر از میانگین استان، از باغ خودش محصول گردو برداشت کرد.

برپایه این گزارش در کیل‌گیری از باغ آقای سیاوش ملک‌پور در روستای کامل آباد، از توابع شهرستان مراغه بیش از دوبرابر میانگین استانی محصول گردو برداشت گردید.

این باغدار، علت موفقیت خود را رعایت اصول صحیح باغداری و توصیه‌های مروجان جهادکشاورزی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، رعایت مسائل فنی بیان کرده و افزود: امسال از باغ 2/2 هکتاری خود بیش از 16 تن محصول برداشت کرده است.

به گفته ملک‌پور درختان باغش 25 تا 200 ساله‌اند و 300 اصله درخت گردو در باغش وجود دارد‌.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه در حاشیه کیل گیری در گفتگو با خبرنگاران گفت: آقای ملک‌پور با این میزان تولید امسال رکورددار استان است‌.

نریمانی همچنین اضافه کرد: متوسط تولید گردو در آذربایجان شرقی 167/2 تن در هکتار می باشد که آقای ملک‌پور دو برابر بیشتر از میانگین استانی محصول گردو برداشت کرده است. وی تصریح کرد: شهرستان مراغه چهارمین قطب تولید گردو در استان آذربایجان‌شرقی بوده و سالانه از 633 هکتار باغ گردو یک هزار و 266 تن محصول از باغ‌های این شهرستان محصول گردو برداشت می‌شود./س

 

برچسب ها: رکورد ، تولید ، گردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.