مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات اعلام کرد «مرکز ملی داده های سلامت» بزرگترین پروژه IT وزارت بهداشت است و تمام خدمات الکترونیک سلامت تا دو سال به کمک این مرکز به دولت واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسین ریاضی در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد، گفت: این مرکز در راستای برنامه راهبردی فناوری اطلاعات و جمع آوری و نگهداری اطلاعات سلامت ساخته شده و در آینده بستر اصلی کلیه خدمات الکترونیک سلامت در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با تفاهمنامه ای که با نهاد ریاست جمهوری منعقد شده 54 خدمت ستادی و 120 خدمت دانشگاهی مرتبط با سلامت به مردم در آینده نزدیک از طریق این مرکز به دفاتر الکترونیک خدمات دولتی واگذار می شود، اظهار داشت: ظرف دو سال آینده کلیه خدمات الکترونیک سلامت به دفاتر خدمات الکترونیک دولتی واگذار شده و خدماتی نیز به سازمان نظام پزشکی محول خواهد شد.

وی افزود: مرکز ملی داده ها سلامت مرکز مطمئنی برای نگهداری اطلاعات با قابلیت دسترسی بالا خواهد بود که بخش اعظم کار ساخت آن در دو زمینه ایجاد زیرساخت فیزیکی و ایجاد زیرساخت های منطقی انجام شده است که امکان ارائه خدمات الکترونیک را فراهم خواهد کرد.
دکتر ریاضی با اعلام اینکه در سال های اخیر امکانات الکترونیک وزارت بهداشت 4 برابر شده است، بیان داشت: برای راه اندازی این مرکز تمام نیازهای 10 سال آینده در خصوص سخت افزارها و نرم افزارهای روز دنیا و افزایش سرعت در نظر گرفته شده است و سیستم طوری طراحی شده است که در طول سال دچار کمترین شرایط عدم بهره برداری به دلیل قطعی برق، یعنی 26 دقیقه در سال، شود.

وی مشخصات فنی این مرکز را مطابق با کار اصولی، علمی و بهره گیری از جدیدترین استانداردهای روز دنیا دانست و گفت: برای تجهیز مرکز از بهترین برندهای روز دنیا استفاده و تمام محاسبات فنی قبل از اجرا انجام شده است و مرکز مجهز به سیستم اطفاء حریق و 48 رک برای نگهداری اطلاعات بوده که در حال حاضر 12 رک آن در حال استفاده است./ح

انتهاي پيام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار