چاک هيگل وزير دفاع آمريکا تلفني با وليعهد امارات عربي متحده و وزير دفاع مصر درباره مسايل امنيتي منطقه گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، جرج ليتل سخنگوي پنتاگون اعلام کرد هيگل در گفتگو با محمد بن زايد آل نهيان بر تعهد آمريکا درباره امنيت خاورميانه تاکيد و اضافه کرد مناسبات دو جانبه آمريکا و امارات عربي متحده وابستگي مستقيم به ثبات منطقه دارد. 

هيگل همچنين بر تعهد آمريکا براي شراکت استراتژيک با مصر تاکيد و درباره تصميم اخير آمريکا درباره کمک هاي امنيتي به مصر با وليعهد امارات گفتگو کرد. 

هيگل همچنين درباره برنامه هسته اي ايران اشاره کرد آمريکا قصد دارد گزينه ديپلماسي با ايران را بيازمايد. 

وي با اين حال به وليعهد امارات اطمينان داد واشنگتن همزمان با تلاش براي حل و فصل صلح آميز اين مسئله بر تعهد خود درباره امنيت منطقه و جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي به شدت پايبند است. 

سخنگوي پنتاگون افزود هيگل همچنين در گفتگو با عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر بر اهميت مناسبات مصر و آمريکا براي امنيت دو کشور و منطقه تاکيد کرد. دو طرف همچنين به گفتگو درباره اهميت همکاريهاي منطقه اي به ويژه در شبه جزيره سينا پرداختند. 

اين نخستين تماس مستقيم ميان آمريکا و مسئولان بلندپايه مصري از زمان تصميم واشنگتن براي تعليق بخشي از کمک سالانه به مصر به شمار مي رود. 

وزارت خارجه آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد تحويل تانک، جنگنده، هليکوپتر، موشک و نيز کمک نقدي 260 ميليون دلاري به مصر را به تعويق خواهد انداخت. 

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز در بيانيه اي اعلام کرد تحويل سامانه هاي نظامي به مصر را به پيشرفت ملموس درباره فرايند دموکراسي در مصر و انتخاب يک دولت غيرنظامي منتخب در مصر از طريق انتخابات آزاد و عادلانه منوط خواهد کرد. 

دولت اوباما تصميم تعليق بخشي از کمک به مصر را پس از آن اتخاذ کرد که ارتش مصر در ماه ژوئيه دولت محمد مرسي رييس جمهور مصر که به طور دموکراتيک انتخاب شده بود برکنار کرد. 

مصر روز پنجشنبه از تصميم آمريکا براي تعليق اين کمک ها به شدت انتقاد کرد. وزارت خارجه مصر در بيانيه اي اين تصميم را سختگيرانه توصيف و اعلام کرد مصر تسليم فشارهاي آمريکا نخواهد شد. 
برچسب ها: هیگل ، ایران ، هسته ای ، امارات ، مصر ، iran ، hagel
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار