جشنواره سنتي ناواراتی در هند + فیلم

جشنواره سنتي چهارصد ساله هند که به پيروزي خير بر شر برگزار شد.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، "جشنواره ناوراتي"(Navratri) که در زبان هندي به معناي نه شب است شب گذشته در اين کشور پايان يافت. در اين جشنواره که به مدت نه شب ادامه پيدا مي‌کند هندي‌ها با آيين‌هاي سنتي خود به شادي مي‌پردازند و در نهايت با مراسم ويژه‌اي در شب نهم اين جشنواره زيبا پايان مي‌يابد.

اين جشنواره هرسال در ماه سپتامبر يا  اکتبر برگزار مي‌شود که مطابق تقويم بومي هندي در ماه آشوين يا کارتيک سال قمري هندي است. هندوها در اين نه روز مراسم ويژه‌اي ازقبيل روزه‌داري برپا مي‌کنند و پس از شب نهم، در روز دهم با جشن ويژه‌اي ، پيروزي خير بر شر را جشن مي‌گيرند.

در برخي از مناطق هند در روز آخر اين جشنواره آييني، مردم به خيابانها مي‌آيند و تجمع عظيمي برپا مي‌کنند. اين جشنواره در هند قدمت چهارصد ساله دارد.

در اين جشنواره، فيل‌ها با انواع پوشش‌هاي رنگين و جواهرآلات به خيابان‌ها آورده مي‌شوند و فيلبان‌ها بر آن‌ها سوار مي‌شوند. گردشگران علاقه زيادي به اين مراسم نشان مي‌دهند که با اشعار و داستان‌هاي افسانه‌اي و حماسي هند همراه مي‌شود. روشن کردن صدها هزار مشعل و فانوس يکي ديگر از ويژگي‌هاي چشم نواز اين جشنواره سنتي هندي است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.