رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان امسال، ۷۲ مسجد در حال ساخت در تهران را به ۴۰۰ مسجد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ناصحی درنشست فصلی ائمه جماعات مساجد با شهردار منطقه ۲۲ در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)افزود: با تاکید شهردار تهران مبنی بر توسعه مراکز دینی و فرهنگی بویژه مساجد، سعی می کنیم تا پایان امسال، ۷۲ مسجد در حال ساخت در تهران را به400  مسجد افزایش دهیم.
رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری در چند سال اخیر آنچه در توان داشته و به لحاظ ضوابط و مقررات برایش مقدور بوده است را در راه خدمت به مساجد و مراکز دینی صرف کرده،تصريح كرد: درطول سابقه ایجاد بلدیه در کشور که به نزدیک به 100 سال پیش بر می گردد،انصافا چنین خدماتی به مساجد ارائه نشده است.

وي گفت :این موضوع خواست قلبی شهردار تهران بوده که شهرداری به این موضوع ورود پیدا کند و هم توصیه ایشان به اینکه این امکانات را در شهرداری تهران فراهم کنیم. شهرداری یک سازمان عریض و طویل و برابر با چند
وزارتخانه است، یعنی اگر دستوری  برای موضوعی بویژه در بحث امور مالیصادر شود، نمی توان انتظار داشت که بلافاصله محقق شود چون به هر حالسازمانهای بالادستی هستند که به روند کار در نهادها، وزارتخانه ها و ...دیگر به لحاظ بودجه و امکاناتی که در اختیار دارند، نظارت می کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطرنشان کرد: تا امروز بودجه و امکاناتی برای مساجد داشته ایم؛ بطوری که تنها در سال ۹۱، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای مساجد تهران هزینه کرده ایم و این بودجه ۲ یا ۳ منطقه شهرداریهای اطراف تهران است. غالب مساجد تهران نیاز به مساعدت و کمک حتی در زمینه نگهداری دارند.

ناصحی در ادامه صحبتهایش از تاکید شهردار تهران بر افزایش ۷۲ قطعه زمین برای ساخت مسجد تا پایان سال ۹۲ به ۴۰۰ قطعه زمین خبر داد و افزود: تمام تلاشمان را بر این موضوع معطوف کرده ایم.

گفتنی است در این مراسم افزون بر رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام میرشاه ولد رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ، مهندس مرادی شهردار منطقه۲۲، معاون اجتماعی و فرهنگی همچنین ائمه جماعات مساجد موجود در محدوده شمال غرب پایتخت حضور داشتند و لوح تقدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد به پاس زحمات و خدمات حسین مرادی شهردار
منطقه ۲۲ به مساجد، به وی تقدیم شد./ف


برچسب ها: تاکید ، شهردار ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار