يك پزشك هوميوپات گفت: در هوميوپاتي شفادهي از همان نقطه اي كه بيماري حاصل شده است صورت مي گيرد.

دكتر مائده حاج آقايي در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: به هوميوپاتي مشابه‌درماني نيز گفته مي شود، كه در آن بدن شخص بيمار از همان نقطه اي كه بيماري به وجود آمده اقدام به درمان و ترميم خود مي كند.

وي تصريح كرد: بيش از هفتاد درصد داروهاي هوميوپاتي گياهي و ما بقي معدني مي باشند، البته درصد بسيار كمي نيز از بافت ها و ترشحات موجودات زنده توليد مي شود كه در مقايسه با دارو هاي گياهي و معدني قابل توجه نيست.

اين پزشك هوميوپات ادامه داد: براي تهيه دارو يك محلول به دفعات رقيق شده، تا حدي كه ديگر هيچ مولكولي از آن ماده مورد نظر در محلول باقي نمي ماند، و در حين رقيق شدن به آن ضربه وارد مي شود، موافقان اين روش بر اين عقيده هستند كه با انجام اين اقدامات خاصيت درماني ماده به آب منتقل مي شود كه به عنوان تئوري حافظه آب مطرح است.

وي در رابطه با اثرات اين روش درماني اظهار كرد: افراد بسيار زيادي از اين روش نتيجه گرفتند و از آن رضايت دارند، اما جا دارد تحقيقات بيشتري در اين مورد صورت بگيرد و مكانيزم دارو ها مشخص شود.

حاج آقايي افزود: تفاوت عمده هوميوپاتي با ساير روش هاي درمان اين است كه به تمامي مشكلات فرد بيمار توجه مي كند و تمركز آن تنها بر روي يك بخش نيست، در نتيجه مي تواند بر روي عوامل متعددي تاثير بگذارد.

وي خاطرنشان كرد: البته نبايد اين ذهنيت به وجود بيايد كه هوميوپاتي راه حل تمامي بيماري ها است، بايد ديد واقع بينانه داشته باشيم و فراموش نكنيم كه هوميوپاتي معجزه قرن نيست./س

برچسب ها: هومیوپاتی ، پزشک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.