مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : هدف ورزش آذربایجانشرقی حضور قدرتمند و پرتعداد در اینچوان کره جنوبی است و ورزش آذربایجانشرقی عیار و قدرت خود را در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی نشان میدهد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اسبقیان در نشست با رسانه ها و خبرنگاران تصریح کرد: ستاد بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با حضور کارشناسان ، روساء 15 هیات مدال آور و اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه شهر طلایی ورزش استان تشکیل شد.

وی افزود : در این ستاد ورزشکاران مدال آور و دعوت شده به اردوی های تیم ملی شناسایی می شوند تا مورد حمایت اداره کل قرار گیرند تا درصورت وجود مشکلاتی آنها برطرف و ورزشکاران بدون دغدغه در تمرینات تیم های ملی حضور یابند و نماینده شایسته استان در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی باشند.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان گزارشی از دستاوردها و رویکردهای ورزشی این اداره کل ارائه داد و افزود : از ابتدای سال 92 تمام توان و برنامه های اجرایی و برنامه ریزی های راهبردی برای حضور بیشتر ورزشکاران استان در بدنه تیمهای ملی در بازیهای آسیایی کره جنوبی و کسب مدال و مقام در این رقابتهاست تا آذربایجانشرقی عیار طلای خود را به ورزش کشور و آسیا نشان دهد.

سید محمد شروین اسبقیان با بیان این که ورزش استان آذربایجان شرقی، همواره در دستاوردهای ملی و افتخارات جهانی کشور نقشی تعیین کننده و موثر داشته است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به امر ورزش شده است که این امر به خصوص در سال‌های اخیر، با شتاب بیشتری استمرار داشته و نماد بارز آن در آذربایجان شرقی، چشمگیر بوده است.

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تبریک ارتقاء تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان از آماتوری به نیمه حرفه ای گفت : ارتقاء تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است و این ارتقاء برای اولین بار ایران را به کشوری در جهان نشان خواهد داد که توانایی برگزاری رقابتهای با نظم و امنیت بالایی را دارد.

وی افزود : ارتقاء تور دوچرخه سواری اقتدار نظام در حوزه ورزش ، نظم و انظباط در جریان رقابتها ، رعایت استانداردهای به روز دوچرخه سواری جهان ،هماهنگی های خوب و بی نظیر ارگانها و حمایتهای ارزشمند دکتر بیگی استاندار آذربایجانشرقی را نشان داد و برای استمرار آن بایستی تلاش و کوششی دوچندان کرد.

وی تصریح کرد: صعود تیم های باشگاهی به لیگ برتر فوتبال و والیبال، حضور تیم تراکتورسازی در رقابت‌های آسیایی، افتخارات ورزشی جانبازان و معلولین در رقابت های پارالمپیک گوانگجو، قهرمانی سجاد هاشمی در رقابت های جهانی دو و میدانی و المپیک 2012 لندن ، صعودهای افتخارآمیز عظیم قیچی ساز به قله های مرتفع جهان و کسب طلای پرویز هادی در کشتی سنگین وزن جهان و افتخارات شمشیربازی ، قایقرانی و دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز و دهها افتخار دیگر از جمله دستاوردها و تاثیرات تعین کننده استان در ورزش کشور بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : درصد تولید علم در ورزش آذربایجانشرقی باید افزایش یابد و علمی کردن ورزش باید در باشگاهها و هیاتهای با کمک دانشگاهها به جدیت دنبال شود

اسبقیان در ادامه بیان کرد : خارج کردن باشگاهها و برخی هیاتهای ورزشی در استان و شهرستانها از حالت سنتی و حضور مربیانی با تمرینات سنتی یکی از دغدغه های اصلی ورزش استان است و آگاه سازی و تحقیقات علمی و پژوهشی از مهمترین اهداف و سند راهبردی این شورا خواهد بود. وی کارهای اثرگذار ، زود بازده و اجرای سند راهبردی 5 ساله ورزش استان و شناسایی نقاط ضعف و قدرت این طرح را یکی از مهمترین اهداف علمی کردن ورزش در استان برشمرد افزود :بدون خیزش علمی کردن ورزش و افزایش درصد ورود این مقوله مهم به ورزش استان و خیزش مربیان برای افزایش توان علمی ، رشد و تعالی ورزش استان میسر نخواهد شد و برنامه ریزی لازم برای علمی کردن ورزش و حرکت به سوی تعالی ورزش استان آغاز شده است.

وی در ادامه گفت : برنامه ریزی و آموزش در ورزش آذربایجانشرقی میبایست بر اساس سیستم مدرن و به روز باشد و بارها مقام معظم رهبری خواستار علمی کردن اهداف شده اند تا بستر توسعه برای پیشرفت مناسب فراهم شود و اداره کل ورزش و جوانان بستر لازم برای رشد و تعالی ورزش استان را با علمی کردن ورزش ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ورزش شهرستانها تاکید کردند و افزودند:ورزش شهرستانها نقش تعیین کننده در جایگاه وزش آذربایجانشرقی را در کشور داردو شهرستانها در تیم اجرایی ورزش و جوانان نقش اساسی دارند.

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي افزود اين اداره کل توسعه ورزش همگاني و قهرماني در دو بخش بانوان و آقایان را با رويکرد علمي و فرهنگي دنبال مي کند و اداره کل ورزش جوانان در راستاي سياست هاي کلان نظام جمهوري اسلامي ، توسعه ورزش همگاني و قهرماني و توسعه استعدادهای نهفته جوانان را در دستور کار خود قرار دارد.

وی توجه به توسعه فرهنگ ورزش و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته را در بین ادارات ورزش و جوانان شهزستانها خواستار شد و افزود : اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین ادارات ورزش و جوانان شهزستانها از مهمترین اولویت های نظارتی بر عملکرد هیاتهای ورزشی خواهد بود و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها در بخش فرهنگ و امورات فرهنگی برنامه ریزی خاصی را باید داشته باشند و باید تمامی ورزشکاران در محیطهای تمرینی و مسابقات دارای کارت بیمه ورزشی باشند چون یکی از معیارهای جذب اعتبارات ورزشی افزایش سرانه ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته است و کم بودن تعداد نسبت به سایز استانها ضعف و اسیب بسیار جدی برای ورزش استان به شمار میرود.

سید محمد شروین اسبقیان برنامه ریزی ، ساماندهی ، نظارت ، کنترل ، پیگیری ، حضور در شهرستانها و توجه ویژه به امر استعدادیابی و ساماندهی ورزشکاران و مسایل حوره جوانان را اهم برنامه های و سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش شهرستانها عنوان کرد .

اسبقیان در این نشست ایجاد کلاسهای اخلاق با همکاری بسیج ورزشکاران برای مربیان و ورزشکاران ، استعدادیابی ، همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاهها برای توسعه ورزش قهرمانی ، توجه روساء هیاتها بر ورزش بانوان ، درآمد زایی کردن هیات و استفاده از توان بخش خصوصی و حضور موفق تیمهای استانی در لیگ های کشوری تاکید داشتند.

وی با اشاره به موفقیتهای اخیر ورزش استان گفت : ورزش آذربایجانشرقی در سال 1392 در شش ماهه اول شاهد اتفاقات بسیار خوبی در ورزش بود و بایستی به افتخارات کاراته کاران در بازیهای کشورهای اسلامی ، مدال طلای طلا و برنز فرزاد باهر ارسباران و مهسا پوررحمتی ، صعود عظییم قیچی ساز به قلل بالای 8000 متر جهان ، طلای یونس سرمستی در قهرمانی جهان ، موفقیت های تیم های فوتبال تراکتورسازی و گسترش فولاد در لیگ برتر را بایستی گوشه ای از این افتخارات دانست.

اسبقیان در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ورزش استان در شش ماهه اول سال 1392 پرداخت و گفت : 21 مهر سال 1392 رشد در تمامی بخشها حوزه ورزش استان دیدعه میشود و این نشان از روند رو به رشد ورزش استان در سال 92 است.

وی افزود : در سال 1392، 29 مورد میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور ،108 مورد شرکت در رقابتهای قهرمانی کشور ، 124 دعوت شده به تیم ملی و 63 برگزیده به تیم ملی ، 89240 نفر بیمه ورزشی و ورزشکار سازمان یافته ، 239 مدال انفرادی در قهرمانی کشور ، 33 مدال تیمی در رقابتهای قهرمانی کشور ، 12 مدال ، 17 مدال و 27 مدال رنگارنگ در رقابتهای آسیایی ، جهانی و بین المللی کسب شده است.

اسبقیان در این نشست افزود : این افتخارات در سایه تلاش حمایت مسئولین و تلاشهای روساء هیاتهای ورزشی استان و شهرستانها بدست آمده است .

اسبقیان در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای بخش عمران پرداخت و افزود : در استان آذربایجانشرقی 65 پروژه عمرانی ورزشی از محل اعتبارات استانی ، 16 پروژه از محل اعتبارات ملی 050 و 065 و 4 پروژه توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور با اعتباراتی بالغ بر به ترتیب 130 میلیارد ریال و 30 میلیارد ریال در حال ساخت است .

وی افزود : 4 استادیوم ورزشی توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور که استادیوم میانه اوایل سال 93 به بهربرداری خواهد رسید و استادیوم های سراب و مراغه پیشرفت مناسبی دارند و استادیوم مرند در حال رفع مشکل معارض آن هستیم.

وی در در خصوص عملکرد عمرانی افزود : در شش ماهه اول سال 1392 چهار پروژه عمرانی ورزشی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهربرداری رسیده و در شش ماهه دوم سال 1392 6 پروژه عمرانی ورزشی شامل سالن رزمی میانه ، استخر مرند ، سالن ورجوی مراغه ، سالن هرگلان شبستر ، نظر کهریز هشترود و کرمجوان مراغه افتتاح خواهد شد و با افتتاح این پروژه ها سرانه فضای ورزشی استان به 60 صدم متر مربع رسیده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تحولات اداری و منابع انسانی صورت گرفته در این اداره کل، افزود: هم اکنون 175 پست خالی در اداره کل داریم و در صورت جذب 99 نفر که اخیرا آزمون ان برگزار شده پست های بدون تصدی این اداره کل از دو سوم به یک سوم کاهش می یابد.

اسبقیان در مورد اتفاقات افتاده در فوتبال استان و تنزل تیم های فوتبال استان به رده های پایین تر که با حکم های انضباطی صورت گرفت، گفت: هم مسوولان استان و هم نمایندگان پیگیر موضوع بودند اما فدراسیون قاطعانه و در خصوص تیم شهرداری اعلام کرد که مدارک مستند دارد و قرار است این مدارک در اختیارمان قرار گیرد.

اسبقیان گفت: این اداره کل به دنبال بهبود وضعیت و رتبه ورزش استان از نظر شاخص های مشخص شده است و با برگزاری مسابقات داخلی و اعزام تیم ها به رقابت های کشور در شش ماه نخست امسال، قرار گرفتن در بین سه استان برتر را در دستور کار قرار داده است.

سید محمد شروین اسبقیان در بخش بعدی این نشست به ارائه برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در روز تربیت بدنی و ورزش و برنامه های یک هفته ای این ستاد اشاره کرد و گفت : از 26 مهر در اولین روز هفته تربیت بدنی و ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بیش از 200 برنامه فرهنگی و ورزشی با هدف آشنایی و تشویق عموم مردم با آثار ارزشمند ورزش در کلیه شهرستانها و شهرها با برنامه های ورزش همگانی ، پیاده روی ، کوهروی خانوادگی ، فرهنگی برگزار خواهد کرد.

وی افزود : برنامه های روز تربیت بدنی و ورزش در آذربایجانشرقی از 26 مهر الی 2 آذر ماه برگزار برگزار خواهد شد و 27 مهر ماه روز ورزش ، بهداشت روانی و نشاط اجتماعی ، روز 28 مهر ماه روز ورزش ، همت مضاعف و نوآوری ، روز 29 مهر ماه روز ورزش همگانی ، تندرستی و شهر نشینی ، روز سی ام مهر روز ورزش ، سلامتی و مبارزه با اعتیاد نام گذاری شده است.

وی افزود : یکم آبان ماه روز ورزش ، جوانان و خانواده و روز دوم آبان ماه روز پایانی هفته تربیت بدنی و ورزش روز ورزش ، تجلیل و الگوسازی نامگذاری شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود : اين اداره کل توسعه ورزش همگاني و قهرماني را با رويکرد علمي و فرهنگي را دنبال مي کند و اداره کل تربيت بدني در راستاي سياست هاي کلان نظام جمهوري اسلامي و دولت عدالت محور، توسعه ورزش همگاني و قهرماني را در دستور کار قرار دارد.

سید محمد شروین اسبقیان تصریح کرد : دیدار جامعه ورزشی با حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی ، همایشهای بزرگ کوهروی همگانی و خانوادگی در سراسر استان ، همایش بزرگ ورزش صبحگاهی در سراسر استان ، حضور پرشور جامعه ورزشی در نماز عبادی و سیاسی جمعه ، حضور جامعه ورزشی در مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و تجدید بیعت با آرمانهای امام ارحل و شهدا ، دیدار جامعه ورزشی با خانواده شهداء و دهها همایش و مسابقه بزرگ در استان برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: تشکیل ، ستاد ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.