مسیحیان قدس در اعتراض به تعرض مکرر گروه های افراطی یهودی به قبرستان ها و مقدسات خود تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره؛ این تظاهرات از صحن کلیسای قیامت در بخش قدیمی قدس آغاز شد و شرکت کنندگان در آن با عبور از خیابان ها، تعرض به مقدسات خود را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات بر ضرورت تقویت وحدت مسلمانان و مسیحیان در قدس برای مقابله با اینگونه تعرض ها تاکید کردند. اخیرا تعدادی از کلیساها و معابد مسیحیان هدف حمله یهودیان قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است،دهها تن از مسیحیان با حرکت از صحن کلیسای قیامت، تظاهرات گسترده ای در خیابان های قدس به راه انداختند و اقدامات و حملات نژادپرستانه و وحشیانه گروه های افراطی یهودی را به مقدسات و قبرستان های خود در این شهر محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با فریادها و شعارهای خود افکار عمومی بین المللی را به منظور رسوا کردن این اقدامات یهودیان افراطی مخاطب قرار دادند و رژیم اشغالگر را مسئول دانستند.

در بیانیه ای که باسم حفیظ سعید رئیس جمعیت توسعه محله مسیحیان آن را در جمع تظاهرکنندگان قرائت کرد آمده است: ظلم و ستم وتجاوزات مکرر گروه های افراطی یهودی (به مقدسات مسیحیان) را به شدت محکوم می کنیم.

در ادامه گزارش آمده است: اخیرا تعدادی از کلیساها و معابد مسیحیان در قدس و اطراف آن هدف اقدامات یهودیان افراطی قرار گرفته است به گونه ای که ضمن به آتش کشیدن برخی از این اماکن، روی دیوارهای برخی از آنها نیز شعارهای اهانت آمیز علیه دین مسیحیت و حضرت عیسی مسیح (ع) نوشته شده است. یهودیان افراطی همچنین حرمت برخی از قبرستان های یهودی را نیز زیر پا گذاشتند و صلیب های موجود در این قبرستان ها را شکستند.

یکی از مسیحیان گفت: به اسرائیلی ها و تندروهای آنها می گوییم با هیچ ابزاری نمی توانید ما را شکست دهید. مسلمانان و مسیحیان در اینجا هستند و خواهند بود.
در ادامه گزارش آمده است: به آتش کشیدن خودروها و پنچر کردن لاستیک های آنها و تعرض به کشتزارها و معابد مسیحی و اسلامی به اموری روزمره در قدس و مناطق فلسطینی تبدیل شده است. فلسطینیان رژیم اشغالگر را به کوتاهی در جلوگیری از آنها و محاکمه عاملان آنها متهم می کنند.

در پایان گزارش آمده است: تجاوز مکرر یهودیان افراطی به مقدسات مسیحی و اسلامی باعث وحدت مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با اقداماتی می شود که موجودیت و حق زندگی شرافتمندانه آنها را در سرزمین خود تهدید می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار