دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: نسخه شفابخش ما نزد غرب نیست، ارزش های ما تفاوت ماهوی با دنیای غرب دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دکتر عبداله مبینی، در جمع کارکنان سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، به تشریح تحولات بیداری اسلامی پرداخت و  افزود: انقلاب اسلامی ایران وارد موج سوم شده و در این موج، تحولات یکی پس از دیگری در حال شکل گیری است.

مبینی، اظهار داشت: طراحی و نظریه پردازی از سوی علمایی چون؛ سید جمال الدین اسدآبادی، میرزای شیرازی، سید قطب، اولین موج بیداری اسلامی در جهان بود که سلسله جنبان آن به ایران برمی گردد.

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: وقوع مرحله عملی بیداری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری زعیم عالیقدر، حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و برای اولین بار حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی شکل گرفت که دشمنان با مخالفت و معاندت ها و انواع توطئه ها مانند؛ درگیری های قومی و قبیله ای، کودتا، جنگ تحمیلی و تحریم و ... به مقابله با این انقلاب پرداختند.

وی، با اشاره به آثار و برکات معنویت و اخلاص رزمندگان و امام راحل (ره) در آن دوران طلایی گفت: حماسه های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام شیوه ها، تاکتیک ها و استراتژی های جنگ در دنیا را دگرگون کرد.

مبینی، خلوص تک تک رزمندگان اسلام را از ویژگی های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: رشادت های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به عنوان الگویی برای مبارزان در اقصی نقاط عالم قرار گرفت و پیروزی های حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین در برابر سومین ارتش مجهز دنیا، برگرفته از این الگوها می باشد.

دبیر کمیته علمی و محتوایی مجمع جهانی بیداری اسلامی، دفاع مقدس را گنجینه بسیار عمیق دانست که زایش های مختلف آن ادامه دارد و بخشی از آنها به منصه ظهور رسیده و بخش دیگرش در آینده بروز پیدا می کند.

وی در ادامه به تحولات سوریه اشاره داشت و گفت: معارضین، معاندین و حامیان آنها در غرب، کشورهای عربی و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که مشکل سوریه، راه حل نظامی ندارد.

مبینی، در پایان به برخی سؤالات حاضرین پیرامون مسایل داخلی، منطقه ای و بین المللی پاسخ داد و پیرامون اهمیت مذاکره با آمریکا افزود: اگر به داشته های خودمان و مبانی ارزشی خودمان تکیه کنیم، خداوند متعال، راه های بسته را برایمان باز می کند و بایستی بدانیم که نسخه شفابخش ما نزد غرب نیست.

وی، تصریح کرد: ارزش های ما تفاوت ماهوی با دنیای غرب دارد و چهار چالش اساسی بین ایران و آمریکا وجود دارد که عبارتند از؛ تغییر معادله قدرت، بحث هسته ای، تقابل دو فرهنگ، مباحث مربوط به جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی./س

برچسب ها: ایران ، غرب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.