استاندار تهران با بیان اینکه مرغ و گوشت آلوده ای در استان تهران مشاهده نشده است گفت: باید شهروندان این را بدانند که بعضی از افراد سودجو به شکل زیر زمینی مبادرت به تولید محصولات پروتئینی آلوده می کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران گفت: چند درصد از زمین های کشاورزی در سطح استان تهران با آب فاضلاب آبیاری می شود و هم اکنون تنها 15 درصد کشاورزی به شکل مکانیزه است که این رقم برای استان تهران بسیار ناچیز است.
به گفته وی بهترین راهکار برای توسعه بخش مکانیزه کشاورزی تحویل آن به بخش خصوصی است که با چنین اقدامی دو هزار متر مکعب از اراضی استان تهران زیر کشت کشاورزی مکانیزه قرار می گیرد.
وی افزود: حتی برای رفع مشکل آب شرب هم باید این بخش را به بخش خصوصی سپرد تا آنها بتوانند از ارتفاع سه هزار متری چالوس مشکل آب شرب را  حل کنند.
وی در خصوص اقداماتی برای فرهنگ سازی بهینه مصرف اب در میان شهروندان گفت: رسانه ملی باید با تبلیغات مردم را به صرفه جوی مصرف آب تشویق کند تا به این شکل شاهد 25 درصد عدم از استفاده بهینه از مصرف آب در شهر تهران جلوگیری شود که این اقدام فقط با اعمال مدیریت توسط مدیران جدید رفع می شود.
استاندار تهران درباره مرغ و گوشت آلوده گفت: من استاندار تهران هستم نه استاندار کل کشور و گزارشی مبنی بر آلودگی مرغ و گوشتها را مشاهده نکردم . وی افزود: در باره و جود مرغ و گوشت های آلوده خیلی خوب است که بعضی از نهادها تذکر می دهند آن هم به این دلیل که در تهران ممکن است به شکل زیر پله ای این محصولات آلوده تولید شود.
اما در کارخانه های معتبر به هیچ عنوان مشکوک به آلودگی در محصولات پروتئینی نیستیم.
وی در باره تعامل شهرداری شورای شهر و استانداری گفت: با تعامل این سه ارگان با یکدیگر به طبع مسئولان با عزمی جزم به  خدمت می پردازند و مردم هم بدون دغدغه به اهدافشان دست می یابند.
استاندار تهران درباره آلودگی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ساعت کاری ادارات دولتی به شکل پلکانی در نظر گرفته شده است به طبع مشکلات کمتری به وجود خواهد آمد و این را شهروندان می دانند که هر چه زودتر از خانه خارج شوند زودتر به محل کار می رسند.
هاشمی در باره انتساب ها در استانداری گفت: در قسمت اقتصاد و دارایی آقای احمدی در حفاظت محیط زیست ، آقای حیدر زاد و در ارشاد اسلامی زرقامی جزو انتصابهای جدید در استانداری هستند./ف
برچسب ها: مصرف ، چالوس ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار