یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد از رئیس جمهور خواست تا به مشکلات آنها رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛ مراسم آغاز سال تحصیلی  در دانشگاه تهران که با حضور رئیس سرپرست وزارت علوم و وزیر بهداشت و جمعی از مسئولین دانشگاه  برگزار شد محمد مهدی سمندریان دانشجوی دکترای دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور گفت: دانشگاه تهران از افتخارات و دستاورد های زیادی برخوردار است که می توان از آن به عنوان ایرانی علمی نام برد و انتخاب آن به عنوان دانشگاه مادر امری شایسته است  .
 
وی افزود: شما اولین رئیس جمهوری هستید که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اید و اعضای این دانشگاه شما را عضوی از خود می دانند و دل پر دردی از کاستی ها و ضعف های دانشگاه دارند.
 
 وی گفت: بر آوردن انتظارات جامعه از مقامات  اساتید و دانشجویان  دانشگاه تهران مستلزم فراهم کردن ابراز و امکانات تصریح کرد: طی سال های  گذشته ظرفیت دانشجو در دانشگاه تهران افزایش یافته که نخبگان این دانشگاه  را مجبور  به استفاده از  امکانات و آزمایشگاه های  دیگر دانشگاه ها کرده است با این اوصاف آیا  این دانشگاه  شایسته نگاه متفاوت تری نیست؟

سمندریان گفت: 5 نفر از اعضای کابینه  شما روزی در دانشگاه تهران درس خوانده اند و اگر شما را هم به آنها اضافه کنیم می توانیم بگوئیم بیش از سه درصد کابینه شما را فارغ التحصیلان دانشگاه تهران  تشکیل می دهند.
 
 نماینده دانشجویان در ادامه  اذعان داشت:  چرا نباید  آن طور که افتخارات این دانشگاه افزایش می یابد موقعیت شغلی نیز  افزایش یابد چرا بسیاری از نخبگان ما برای ادامه تحصیل باید راهی دانشگاه های جهان شوند چاره این است که امکانات را در داخل فراهم کنیم و درها را برای بازگشت نخبگان باز کنیم چرا که خود ما می توانیم جزو دانشگاه های نخبه جهان باشیم.
 
سمندریان در خاتمه گفت:  امید ما به کلید دست شماست که قفل را باز کند و تدبیر شما به گونه ای باشد که دانشگاه تهران نقشی نو در دانش این  مرز و بوم برانداز ما سیاستمدار نیستم دانشجو هستم و از شما قول می خواهم./ع2
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.