کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف میوه های رنگارنگ

خوردن میوه های رنگارنگ خواص زیادی برای مبتلایان به دیابت دارد که می تواند از این بیماری پیشگیری کند.

میترا زراتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف میوه ها و سبزی های رنگارنگ برای بهبود حافظه بسیار مؤثر هستند و بایستی بیشتر از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان چون میوه ها و سبوس ها و روغن های گیاهی استفاده شود.

وی افزود: استفاده از آنتی اکسیدان ها در وعده های غذایی از بروز اختلالات حافظه پیشگیری می کند به همین دلیل بایستی از سنین نوجوانی از آنتی اکسیدانی که موجود در گوجه فرنگی، توت فرنگی، گریپ فرود، مرکبات، زیتون، ماهی، آجیل و هویج است استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود یافتن حافظه در کوتاه مدت بهتر است که قند خون طوری تنظیم شود که نوسانی نداشته باشد و در چنین شرایطی به جای اینکه از قند ساده مانند شکلات و آبنبات کمک بگیرد و بایستی از موادی استفاده شود که همراه قند، حاوی فیبر نیز باشد تا نوسانی در قند خون به وجود نیاید.

وی به بیماران دیابتی توصیه کرد: افرادی که مبتلا به دیابت هستند بایستی مصرف بعضی از داروها نیز که باعث اختلالات حافظه می شود پرهیز شود چراکه افسردگی هم عاملی تأثیرگذار بر قدرت حافظه است که در نهایت با اختلالات حافظه و تمرکز روبرو می شوند./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار