چرا خوردن گوشت قرمز براي خانم ها ضروري تر است؟

گوشت قرمز به دليل آهن زيادي که دارد مي تواند تمام نيازهاي بدن خانم ها به املاح و مواد معدني ضروري را برطرف کند.

مرتضي صفوي متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گوشت قرمز حاوي چربي هاي اشباع شده است که باعث بروز حالت مقاومت سلول ها به انسولين مي شود چرا که بهتر است پروتئين هاي کم چرب مورد استفاده قرار گيرد.

وي افزود: پروتئين ها قابليت سيرکنندگي بالايي دارند که تا چند ساعت حس گشنگي در فرد پديدار نمي شود.

وي اذعان داشت: گوشت قرمز حاوي چربي هاي اشباع شده است که باعث بروز حالت مقاومت سلول ها به انسولين مي شود و در اين حال لازم است که از پروتئين هاي کم چرب استفاده شود.

وي تصريح کرد: گوشت قرمز براي تأمين آهن بدن بسيار لازم است اما به چربي هاي اشباع شده آن باعث بروز بيماري هاي متعددي در بدن مي شود چرا که بهتر است در مصرف اين ماده غذايي زياده روي نشود و حداقل هفته اي دوبار مصرف گوشت قرمز کافي است.

وي افزود: از ديگر گوشت ها همچون گوشت هاي فرآوري شده مثل سوسيس و کالباس و هات داگ اوضاع را خطرناک مي کند زيرا خط ابتلا به ديابت افزايش يافته و خطر ابتلا به بيماري هاي ديگر همچون سرطان روده را به شدت افزايش مي دهد./ع2

برچسب ها: گوشت ، خانم ، چرب ، اشباع ، آهن ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
سلام تادیروزپریروزسخن ازچربیهای مضرش بودحالا.......چطورشدکه اینطورشد؟!فقط خدامی دونه وبس.به نظرمی رسدکه بهترباشدمیزان گرمی مصرف درهفته رامشخص کنیدنه دفعات مصرف را.
آخرین اخبار