جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: غربی‌ها در مذاکرات ژنو باید از ادبیات ارباب و رعیتی دست بردارند و تصور نکنند انقلاب اسلامی رعیت آنها است، ایران امروز ایران زمان محمدرضا پهلوی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عبدالله حاجی صادقی قم با اشاره به مذاکرات پیش روی ژنو اظهار کرد: نسبت به استکبار و آمریکا باورمان این است که اهل گفت‌وگو، تفاهم و اینکه بخواهند به معنای واقعی مذاکره کنند، نیستند و تاکنون سابقه آنها، این موضوع را نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون استکبار دنبال مذاکره نبوده و همواره دنبال این است که اهداف استکباری و استعماری خود را تحمیل کند و تلقی آنها این است که ارباب و تصمیم گیرنده هستند، به این دلیل مذاکرات طولانی شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: رئیس جمهور به ویژه در سفر نیویورک مواضع دیپلماسی خوبی بیان کرد و اصول انقلاب را مطرح کرد و یک نرمش قهرمانانه بیش از آنچه لازم بود نشان داده شد، ولی باید دید عکس‌العمل آنها چیست که حاضر نشدند منطقی و معقول برخورد کنند.

وی یادآور شد: تاکنون سابقه خوبی از آمریکایی‌ها و 1+5 نداشته‌ایم بنابراین اگر بدبینانه صحبت می‌کنیم نسبت به مواضع گذشته آنها بوده است.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: اگر هنوز موضع آنها همان موضع گذشته باشد و هنوز یک بام و دو هوا نگاه کنند و سلاح هسته‌ای و بمب اتمی داشته و به مردم مستضعف ظلم کنند، بدون تردید این مذاکرات، مذاکره واقعی نخواهد بود.

وی ادامه داد: ‌غربی‌ها دنبال مخاطبی هستند که دستورات خود را ابلاغ کنند و می‌خواهند با ایران مانند بسیاری از کشورهای وابسته دیگر رفتار کنند ولی اکنون کشور به اقتدار و قدرت رسیده و مانند گذشته حاضر به معامله نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: با کسانی که زبان و ادبیات آنها ادبیات گرگی و زوری است جز از موضع اقتدار و قدرت نمی‌توان صحبت کرد و باید از موضع اقتدار وارد شد تا از حقوق خود دفاع کنیم.

وی یادآور شد: ‌البته برخی از کشورهای اروپایی تا حدودی به این مطلب رسیدند که ایران مانند کشورهای دیگر نیست که به صورت دستوری برخورد کند اگر می‌خواهند معامله با ایران داشته باشند باید معامله برد برد داشته باشند نه معامله‌ای که بخواهند کلاه سر ایران بگذارند و ایران را بازی دهند.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: نوع نگاه غربی‌ها استکباری و استعماری است و هنوز از موضع استکباری و استعماری خود دست برنداشتند و تصور من این است که اگر با این موضع بیایند نتیجه نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: آنها نباید این تصور را داشته باشند که اگر بیایند و با این دولت جدید می‌توانند به منافع و اهداف خود بدون در نظر گرفتن ارکان انقلاب برسند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: دولت کنونی در بسیاری از جاها اثبات کرده به اصول و ارکان انقلاب پایبند است و هرگز اعتدال را به معنای دست برداشتن از اصول اصلی انقلاب نمی‌داند و این دولت باور دارد که ماهیت این انقلاب دین است.

وی با بیان اینکه هدایت و راهبری این انقلاب بر عهده ولی فقیه است گفت: دولت کنونی قبول دارد که اقتدار نظام و انقلاب به حضور مردم است و سه رکن اصلی انقلاب یعنی هویت دینی، رهبری ولایت فقیه و حضور و مشارکت مردم را باور دارد.

حاجی صادقی یادآور شد: ‌باید با منطق و ادبیات گفت‌وگوی طرفینی در دو طرف یک میز به مذاکره بپردازیم نه اینکه آنها پشت میز فرماندهی باشند و ما پشت میز فرمانبری باشیم.

وی ادامه داد: این ادبیات را باید اروپا، آمریکا و کاخ سفید عوض کند و با ایران کنار بیایند که البته در این زمینه امیدوار نیستیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: غربی‌ها باید از ادبیات ارباب و رعیتی دست بر دارند و تصور نکنند انقلاب اسلامی رعیت آنهاست، ایران امروز ایران زمان محمدرضا پهلوی است.

وی عنوان داشت: ایران انقلاب کرده مانند عربستان نیست و مانند برخی از کشورهای عربی که به سفیر این کشورها حتی دستوراتی را ابلاغ می‌کنند نیست، زیرا ایران انقلابی جز از خدا و ولی خدا فرمان نمی‌گیرد و زیر سلطه طاغوت نمی‌رود./س

برچسب ها: قم ، غرب ، ادبیات ، ارباب ، رعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.