رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي صنايع غذايي و تبديلي استان فارس گفت: صنايع تبديلي اين استان متناسب با توانايي و ظرفيت هاي آن رشد نداشته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، جمال رازقي ادامه داد: استان فارس ، سال ها به عنوان قطب كشاورزي كشور مطرح است و سالانه مقادير زيادي انواع محصولات كشاورزي در آن توليد مي شود.
وي افزود: با وجود اين جايگاه و توانايي، به دليل عدم اقدام مناسب از سوي مسوولان استان فارس ظرف سال هاي گذشته، در صنعت غذايي نيز همانند ساير صنايع استان توفيق و موفقيتي به دست نياورده ايم.
این مسوول بیان کرد: به نظر مي رسد سايه سياست و سياست زدگي كه بر تمام بخش ها و اركان اقتصادي و صنعتي فارس خيمه زده موجب شده است كه اين استان به آن مرحله از توسعه يافتگي كه بايد برسد ، هنوز دست نيافته است.
رازقي گفت: اين درحالي است كه استان فارس از ظرفيت هايي همچون مواد اوليه، نيروي انساني ماهر و كارآمد، دانشگاه هاي معتبر و نيروهاي دانشگاهي خبره و همچنين صنايع غذايي معتبر برخوردار است و مي تواند در زمينه صنعت غذايي رشد بسيار مطلوب تري داشته باشد.
وي، رشد و توسعه صنعت غذايي را نيازمند بر داشتن موانع، تامين منابع مالي و حمايت مسوولان عنوان کرد و افزود: اميدواريم در دولت تدبير و اميد، فارس به جايگاهي كه بايد و شايسته آن است برسد.
رييس هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي صنايع غذايي و تبديلي فارس همچنين از استاندار جديد اين استان تقاضا كرد كه، سايه سنگين سياست را كه معضل اصلي فارس و عامل عقب ماندگي اقتصاد اين استان است را از سر آن رفع كند و بهبود فضاي كسب و كار و حمايت از سرمايه گذاري و توليد را در اولويت كارهاي خود قرار دهد.
وی ادامه داد: بخش خصوصي فارس نيز آمادگي خود را براي همكاري بيشتر با مديريت جديد ارشد اين استان اعلام مي دارد. /س

برچسب ها: صنایع ، تبدیلی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.