وزیر بهداشت با بیان اینکه گرفتن تعرفه گذاری از نظام پزشکی یک اشتباه تاکتیکی بوده گفت: نتیجه این اشتباه لجام گسیختگی بوده که امروز در جامعه به طور کامل مشهود است

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، وزیر بهداشت امروز 22 مهر در مراسم تودیع و تکریم معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مسلم است که مردم در سراسر کشور از ما راضی نیستند و دلیل این نارضایتی ناتوانی در تامین نیروی تخصصی، فضا و تجهیزات است.
 
وی ادامه داد: امروزه به دلیل شرایط سخت اقتصادی هجوم مردم به بیمارستان های دولتی  بسیار زیاد است و همین موضوع فشار زیادی را به بیمارستان های دولتی وارد می کند چرا که ما در طی دو سال اخیر نتوانسته ایم تجهیزاتی را به مرکز درمانی اضافه کنیم که همین امر تبعا مشکلاتی را در ارائه خدمات ما ایجاد کرد .
 
هاشمی افزود: بیمه ها هم به دلیل این که  منابع مناسب در اختیار آن ها نیست پوشش مناسبی ندارند بنابر این باید فکر جدی برای تامین منابع کنیم.
 
وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود ما دنبال راه حلی هستیم که بتوانیم این وزارت خانه بزرگ را با مسئولیت های زیاد که دارد به ستاد تبدیل کنیم و کار ما سیاست گذاری و نظارت باشد .
 
وی به ارتباط سالم و صحیح در نظام پزشکی اشاره و تصریح کرد: ما با قاطعیت از سازمان نظام پزشکی حمایت می کنیم اما دو شرط برای حمایت و همکاریمان داریم که این دو شرط دفاع از حقوق مردم و دفاع از حقوق صنف است ما انتظار داریم  که نظام پزشکی با ما هماهنگ باشد ، البته گرفتن  تعرفه گذاری از  نظام پزشکی یک اشتباه تاکتیکی بود که  نتیجه آن لژام گسیختگی است بنابر این این نظام پزشکی تنها نباید به طور صرف به شکایات مردم رسیدگی کند بلکه باید از تعرفه ای که از نظر خودش قابل قبول است حمایت و مراقبت کند.
 
جامعه ی پزشکی آسیب زیادی از تعرفه ها ديده است
 
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جامعه ی پزشکی که آنقدر از تعرفه ها آسیب رسیده از کج فکری و کم فهمی برخی از افراد آسیب ندیده است.
 
 
وزیر بهداشت در خصوص انتظاراتش از معاون درمان  جدید گفت: اعتبار بخشی بیمارستان جزو مواردی است که قابل واگذاری است که البته برخی از روسای بیمارستان ها و خود من نیز معتقد هستم که اصلا اعتبار بخشی موثر نبوده  .
 
وی در خصوص نیروی انسانی گفت: ما در حال حاضر 2500 پزشکی عمومی در مناطق فقیر نشین کشور کمبود داریم  البته این پزشکان نیز حق دارند که به این مناطق برای خدمت نروند چرا که باید امکانات و حقوق برای آن ها طبق مصوبه مجلس تامین شود  
 
هاشمی در بخش پایان سخنان خود گفت: رواج بی رویه ساخت دانشگاه علوم پزشکی باعث شده که تعداد زیادی  دانشجو  وارد رشته های پزشکی شوند و ما بر خلاف وزارت علوم وظیفه داریم که این دانشجویان را بعد از فارغ التحصیلی شاغل کنیم و همین موضوع باعث شده که بودجه های کشور را نتوانیم صرف هزینه های درمانی کنیم ./ع2
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار