سرپرست "وزارت علوم" در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: که تمامی تصمیم ها باید با سیاست هماهنگ باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی  که در دانشگاه  تهران و با حضور  رئیس جمهور برگزار شد طی سخنرانی گفت: رسالت اصلی دانشگاه تقویت روحیه ترویج تدبر، تفکر خلاق و ارتقا فرهنگ علم و تامین اخلاق در جامعه و توسعه علمی جهان آموزش افراد متخصص و مشارکت در توسعه پایدار و کمک به اشاعه دانش بشری است.
 
 وی افزود:  وزارت علوم برای علم و دانش ارزش ذاتی و برای افراد نابرتری قائل است چنانچه مردان و زنان آگاه  و توانمند جامعه ای بهتر را برای خود و فرزندانشان بنا می داند .
 
توفیقی تصریح کرد:  در جامعه دانایی محور دانشگاه ها هویت انسان ساز قائل هستند و خلق فناوری نوین و تعلیم و تربیت را عبادت می دانند تا حدی که از همه ابعاد فعالیت خود را از رشد و تعالی جامعه بشری از دانشجویان  و اعضای دانشگاهها سیانت شود.
 
پیشرفت های پژوهشی در خدمت نیاز جامعه
 
 توفیقی در ادامه گفت:  دانشگاه ها دانشجویان را امانت می دانند تا استعداد آنها را شکوفا سازند چنانچه از نظر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی دانشگاهیان عضوی از جامعه هستند و ارتباط علمی  دو جانبه برقرار می کنند.
 
 وی افزود:وزارت علوم در راهبردهای اساسی با پژوهش و نظام آموزشی از طریق پژوهش و با توسعه و تامین و البته یا صنعت و جامعه و بخش های مختلف در خدمت جامعه قرار می گیرد و توجه به سند چشم انداز و اعتماد به دانش دانشگاهیان از الویت های اصلی وزارت علوم است.
 
 توفیقی تصریح کرد:  با گسترش زبان فارسی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از یک سو به قطب علمی مسلمانان تبدیل می شود و از سوی دیگر با سایر دانشگاهها در سطح جهان ارتباط برقرار می شود .
 
وی خاطر نشان کرد:   با توجه به آخرین پیشرفت های پژوهشی  علم روز جهان در خدمت نیاز روز جامعه قرار می گیرد و در عین حال که  از لحاظ علمی روز آمد هستیم باید از لحاظ علمی نیز روز آمد شویم.

 نیازهای علمی پژوهشی در صدر فعالیت ها  
 
توفیقی در ادامه به توسعه انجمن علمی و گسترش نشریات اشاره کرد و گفت: استفاده بهینه از اعضای هیئت علمی  توسعه انجمن علمی و گسترش نشریات و حمایت از بخش های مختلف و تامین اعتبارات در رشته های نو در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به یک نهاد پژوهشی تبدیل  می شود.
 
 وی افزود: نیاز علمی و پژوهشی کشور در صدر فعالیت سهم بسزایی دارد به نحویی که بخش های صنعتی و  اقتصادی و تجاری سازی ، فن آوری از کارایی سرشاد بهرمند می شود.
 
 توفیقی تصریح کرد: با کیفیت آموزش در سطح دانشگاه ها و آمیختن آن با پژوهش شاهد بهبود مسائل دانشجویی هستیم.
 
 وی اظهار داشت:  هر تصمیم خرد و کلان با سیاست ها با هماهنگ باشد و هیچ تصمیمی نمی تواند شان و جایگاه دانشگاهیان را مخدوش کند چنانچه هر تصمیمی اگر راهبردی باشد باید مبتنی بر مطالعه  و تحقیق باشد و البته تردید نداریم که دانشگاهیان در پست و  مقام انجام وظایف خود را خدمت و عبادت محسوب می کنند./ع2
برچسب ها: علوم ، خرد ، دانشگاه ، آموزش ، پژوهش ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.