رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح مبتکرانه افزایش ظرفیت در پالایشگاه نفت بندرعباس سالانه از انتشار بیش از 84 هزار تن آلاینده هوا جلوگیری شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس سنگری افزود: با اجرای این طرح مصرف گاز طبیعی 10 هزار تن در سال کاهش یافته و از انتشار سالانه 84 هزار و 800 تن انواع گازهای آلاینده هوااز خانواده کربن و نیتروزن و گوگرد جلوگیری شده است.

وی به طرح بهینه سازی بنزین هم در پالایشگاه نفت بندرعباس اشاره کرد و افزود: بابهره برداری از این طرح که 81 درصد آن اجرا شده است علاوه بر افزایش کیفیت فرآورده های تولیدی میزان انتشار آلاینده های زیست محیطی به ویژه گوگرد کاهش می یابد .

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس ظرفیت اسمی پالایش نفت و میعانات گازی از 30 هزار بشکه در روز به 350 هزار بشکه رسید.
سنگری افزود: این پالایشگاه برای حفاظت از محیط زیست ،با تعویض کاتالیستهای مستعمل در یکی از کوره های واحد بازیافت گوگرد /انتشار دی ‌اکسید گوگرد را از دو هزار ppm به کمتر از 600 ppm رسانده است .
وی تصریح کرد: این شرکت برای اجرای طرحهای زیست محیطی در افق پنجساله ازسال 86 تا 91 بیش از 9 میلیارد ریال هزینه کرد.
شرکت پالایش نفت بندرعباس تنها پالایشگاه کشور است که بدست متخصصان ایرانی ساخته شده و با داشتن 2 اسکله مجهزقابلیت صادرات و واردات فراورده های نفتی را دارد.
این پالایشگاه با تولید روزانه 10 میلیون لیتر بنزین نزدیک به 20 درصد بنزین کشور را تامین می کند ./س

برچسب ها: کاهش ، الاینده ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.