مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطار شهری کشورگفت: اعتبارات مصوب امسال حتی جوابگوی یک چهارم نیاز طرح های قطار شهری کشور هم نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حسین واشقانی با اشاره به راه اندازی و اجرای قطار شهری در هشت کلانشهر کشور، افزود: از این تعداد تنها در قم و کرمانشاه پروژه قطار شهری به صورت منوریل در حال اجراست و در مابقی شهرها سیستم مترو اجرا شده و یا در حال احداث می باشد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور اعتبار درخواست شده از سوی سازمانهای قطار شهری کشور رابرای  سال جاری چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که اعتبار مصوب برای قطار شهری های کشور در سال جاری 1100 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول اعتبارات مصوب را برای پیشبرد پروژه های قطار شهری کشور ناکافی دانست و خاطر نشان کرد: این اعتبارات به ویژه اعتبارات مصوب برای قطار شهری کرمانشاه کمک چندانی به پیشرفت پروژه ها نمی کند.

واشقانی پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه را با توجه به کمبود اعتبارات اختصاص داده شده به آن قابل تقدیر دانست.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور تاکید کرد: با توجه به میزان پیشرفت پروژه منوریل کرمانشاه نسبت به اعتبارات آن، باید مسئولان استان کرمانشاه و نیز شهرداری همکاری بیشتری در زمینه پیشبرد این پروژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مسئولین استان و شهرداری کرمانشاه همکاری کنند، با فاز بندی های صورت گرفته در پروژه می توان با این اعتبارات یک یا دو فاز را به بهره برداری رساند تا مردم در آینده شاهد راه اندازی منوریل کرمانشاه باشند.

واشقانی همچنین در خصوص زیر گذر شدن منوریل کرمانشاه در برخی قسمت ها، یادآور شد: منوریل سیستمی با ویژگیهای خاص خود می باشد و به لحاظ تکنولوژی شاید صلاح نباشد که بخواهیم آن را تغییر دهیم، زیرا ناوگان منوریل در رو گذر آن با زیر گذر متفاوت است.

واشقانی از مسئولین استانی و نیز شورای ترافیک کشور خواست تا قبل از تصمیم گیری در این خصوص، تامل بیشتری داشته باشند.

وی گفت: به جای زیر گذر شدن منوریل در قسمتی از مسیر، بهتر است از یک سیستم حمل و نقل دیگر به جای منوریل در آن قسمت استفاده شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، منوریل ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.