یکی از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه تهران در حضور رئيس جمهور گفت: به‌نمایندگی از 40 هزار دانشجوی دانشگاه تهران در سخنرانی 5دقیقه‌ای خود از شما توجه و قول می‌خواهیم، قول برای برطرف شدن مشکلات دانشگاه زیرا ما دانشجو هستیم و سیاست‌مدار نیستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگا خبرنگاران، محمدمهدی سمندریان دانشجوی دکترای دانشگاه تهران که به‌نمایندگی جمعی از دانشجویان این دانشگاه در حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: دانشگاه تهران را به‌دلیل داشتن کسوت علمی بالا می‌توان ایران علمی دانست و جا دارد کنار دیپلماسی سیاسی فعال، دیپلماسی علمی را از این دانشگاه شروع کنید.

وی خطاب به روحانی گفت: اعضای این دانشگاه شما را عضوی از خود می‌دانند اما این ایران علمی و مادر دانشگاه‌های کشور دل پردردی دارد که نشان از کاستی‌ها و ضعف‌هایی است که در این دانشگاه وجود دارد.

این دانشجوی دانشگاه تهران یادآور شد: همواره انتظارات از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران زیاد است و به‌دلیل حضور در این دانشگاه از آنها انتظار می‌رود که نتایجی شگرف را رقم بزنند اما این مسئله در حالی ممکن می‌شود که ابزارها و امکانات آن را فراهم کنیم.

سمندریان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته ظرفیت دانشجو در دانشگاه‌ تهران افزایش یافته است، گفت: شاهد افزایش تعداد دانشجویان در این دانشگاه بوده‌ایم اما کنار این افزایش، امکانات افزایش نیافته و باید پرسید چرا نخبگان این دانشگاه به‌دلیل کمبود امکانات باید از تجهیزات و امکانات دیگر دانشگاه‌‌ها استفاده کنند و صندوق رفاه و دیگر امکاناتی که باید آنها را در این زمینه همراهی کنند در این زمینه کوتاهی‌هایی را انجام می‌دهند.

وی گفت: اگر امکانات این دانشگاه مناسب بود چرا دانشجویان دوره دکترا عمدتاً در نمازخانه و سالن‌های مختلف دانشگاه و یا در فضای کمتر از 12 متر مربع فعالیت‌های علمی خود را انجام می‌دهند و آیا حضور پررنگ اساتید و دانشجویان این دانشگاه شایسته نگاه متفاوت‌تری به این دانشگاه نیست.

این دانشجوی دوره دکترای دانشگاه تهران با بیان "5 نفر از وزیران شما در دانشگاه تهران تحصیل کردند و اگر خود شما را نیز به آن اضافه کنیم بیش از 30 درصد کابینه را فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند"، خاطرنشان کرد: ما از شما می‌خواهیم در برطرف کردن مشکلات این دانشگاه و دانشجویان آن اقدامات عاجل را انجام دهید.

وی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه راهی خارج از کشور می‌شوند، گفت: راه جلوگیری از خروج نخبگان گران کردن مدرک تحصیلی نیست بلکه فراهم کردن امکانات برای بازگشت نخبگان و جلوگیری از خروج بیشتر نخبگان راه‌حل اصلی است.

سمندریان گفت: امید ما به کلید دولت شماست و اینکه قفل‌ها را با تدبیرتان باز کنید.

وی افزود: از شما تقاضامندیم تا تدبیرتان دانشگاه تهران را پس از 4 سال دیگر طرحی نو در اندازد و این مسئله ممکن نمی‌شود مگر اینکه نظارت شما در این زمینه به‌شکل دقیقی وجود داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: من به‌نمایندگی از 40 هزار دانشجوی دانشگاه تهران در سخنرانی 5دقیقه‌ای خود از شما توجه و قول می‌خواهیم، قول برای برطرف شدن مشکلات دانشگاه زیرا ما دانشجو هستیم و سیاست‌مدار نیستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار