با وجود ابراز خوشبيني برخي قانونگذاران از حل بن بست کنگره، مردم از ادامه تعطيلي دولت آمريکا خشمگين هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان،در حاليکه آمريکا به ضرب الاجل ورشکستگي نزديک و نزديکتر مي شود و بخشهايي از دولت فدرال همچنان تعطيل است، قانونگذاران در واشنگتن هنوز به هيچ توافقي براي حل اين دو مشکل بزرگ نرسيده اند. تلاشها هم اکنون در سنا متمرکز شده است. در مجلس سناي آمريکا رهبران دموکرات و جمهوريخواه سرگرم گفتگو با يکديگر هستند. گرچه فعلا اين تلاشها در حد گفتگوست اما برخي از جمله ديک دوربين سناتور دموکرات معتقد است خود اين گفتگوها تحولي بزرگ است. گفتگوهايي که اخيرا ميان سناتور "مک کانل" رهبر جمهوريخواهان و "هري ريد" رهبر دموکراتهاي سنا شروع شده ، ما را به پيدا کردن راه حل اميدوار کرده است. 

حال سوال اين است آيا سنا مي تواند به توافق برسد و آيا مجلس نمايندگان آن را تصويب خواهد کرد. اين مسئله ايست که بايد منتظر بود و ديد. البته يک موضوع که دو طرف درباره آن اتفاق نظر دارند اين است که در نهايت توافق حاصل خواهد شد. 

اما مردم عادي سياستمداران را به کم کاري براي حل اين بن بست متهم مي کنند. صدها نفر از تظاهرکنندگان از جمله نظاميان سابق با تجمع در برابر کاخ سفيد خشم خود را از ادامه تعطيلي دولت و نبود توافق در کنگره براي حل اين مشکلات نشان دادند و با نيروهاي امنيتي درگير شدند. شماري از معترضان در اعتراض به تعطيلي موزه هاي و بناهاي يادبود ، موانع آهني را که براي تعطيل نگه داشتن بناي يادبود جنگ دوم جهاني در برابر آن گذاشته شده بود، با خود به جلوي کاخ سفيد آوردند. در جريان مداخله پليس که برخي از آنها لباس ضد شورش داشتند، دست کم يک نفر بازداشت شد. 
برچسب ها: امریکا ، سنا ، بین الملل ، shutdown ، goverment
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار