معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: مردم باید آگاه باشند که خود از خرید کالاهای بدون مهر و نشان استاندارد پرهیز کنند و اجازه خرید و فروش چنین کالایی را ندهند.

رحمان احمدزاده در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: 22 مهر ماه در دنیا به نام روز استاندارد نامگذاری شده که یادآور توجه جدی به اهمیت موضوع کیفی تولید کردن و مصرف کردن است.

وی عنوان کرد: این نامگذاری در حقیقت تلنگری برای همه ماست که مقوله استاندارد و کیفیت نگاه واقعی و همه جانبه داشته باشیم و اجازه ندهیم کیفیت‌ کالایی فدای کمیت شود.

معاون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به مقررات استاندارد پایبند هستند، گفت: زمانی که مردم در روی کالایی نشان استاندارد را می‌بینند اعتماد و اطمینانشان بیشتر می‌شود که این کالا با نظارت دقیق تولید شده و آماده مصرف است.

احمدزاده برخورد جدی با متخلفان در این حوزه را یادآور شد و گفت: ما هیچ وقت در حفظ این معیارها و محک‌ها به عنوان شاخصه سلامت مردم دچار کوتاهی و اغماض نمی‌شویم و سعی می‌کنیم کیفیت همچنان ملاک ترویج کالاهای استاندارد و غیر استاندارد باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: اکیپ‌های نظارتی ما به صورت مستمر از بخش‌ها و گروه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی بازدید کرده و سعی می‌کنند رعایت قوانین استاندارد را به آنها گوشزد کنند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.