معاون اول رئيس‌جمهور از تشکيل 4 کميته انرژي، ‌حمايت از خانوار، ‌اقتصاد کلان و توليد در ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور در حاشيه مراسم روز جهاني استاندارد درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه ابزاري براي شناخت دهک‌هاي جامعه داريد، گفت: ‌اين موضوع مطالعاتي است و بايد به سمتي برويم که به جاي حذف يارانه چند دهک،‌ افراد نيازمند دريافت يارانه را شناسايي کنيم.

جهانگيري همچنين از تشکيل 4 کميته انرژي، ‌حمايت از خانوار، ‌اقتصاد کلان و توليد در ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها خبر داد.

وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون در دولت گروهي مسئول اين کار هستند، افزود: کميته حمايت ازخانوار ستاد هدفمندسازي يارانه‌ها با مسئوليت وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي مسئوليت دارد تا گروه‌هاي نياز به توجه و حمايت ويژه را شناسايي کند.

معاون اول رئيس‌جمهور ادامه داد: کميته اقتصاد کلان اين ستاد هم به نحوي اجراي هر چه بهتر مرحله دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را رسيدگي مي‌کند و وظيفه کميته توليد اين ستاد هم بررسي کامل آثار مرحله نخست و دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست.

جهانگيري همچنين در پاسخ به سوالي درباره تاثير ارتقاي استاندارد در توسعه صادرات گفت: تا کالايي کيفيت و استاندارد مناسب نداشته باشد نمي‌تواند در بازار بماند.

وي افزود: به طور قطع ، سازمان ملي استاندارد در سال‌هاي اخير پوياتر شده است و مردم بايد به اين اطمينان برسند که مهر استاندارد نشانه کيفيت کالاست. 

جهانگيري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برنامه 100 روزه چه موقع اعلام مي‌شود، اظهارداشت: مهمترين اقدام ما اين است که فعلاً شتاب تورم کند شود و براي تحقق آن نيازمند کنترل عوامل ايجاد کننده تورم هستيم. 

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: دولت در ماه نخست آغاز به کارش مصوباتي داشت که بخش زيادي از موانع را برطرف کرد و مصوبات جديدي هم خواهيم داشت. 

وي گفت : از نظر ما يکي از عوامل کنترل تورم افزايش عرضه کالاهاست. 
انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار