مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از سرمایه گذاران برای توسعه اکوتوریسم حمایت به عمل آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر، سرپرست  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه
گفت: روستای پیران در استان کرمانشاه یکی از روستاهای زیبای توریستی، تفریحی حومه شهرستان تاریخی سرپل ذهاب واقع در ده کیلومتری شمال شرقی کانون شهری سرپل ذهاب است که شرایط ویژه ای برای توسعه اکوتوریسم دارد.

وی افزود: پیران از جمله روستاهای جلگه ای، کوهستانی است که با توجه به منابع آبی مناسب از شرایط بسیار خوبی در خصوص جذب گردشگر برخوردار است. باغات متعدد، آبشار پیران و بافت طبیعی و فوق العاده منطقه و نزدیکی آن به شهرستان سرپل ذهاب علاقمندان زیادی را برای تفریح به آنجا می کشاند.

این مقام مسئول ادامه داد: از طرف دیگر قرار گرفتن روستا در قطب گردشگری قصرشیرین امکان بازدید گردشگران روستا به سایر جاذبه های منطقه، نظیر: مقبره احمد بن اسحاق، نقش آنوبانی نی (مربوط به دوره لولوبی ها) قلعه زیج منیژه و همچنین مجموعه 14 سرابی که از معروفترین آنها سراب های پل ماهیت، پیران، ماران، قلعه شاهی است، را میسر می سازد.

وی خاطرنشان کرد: روستای پیران یکی از چهارده روستای هدف گردشگری در استان کرمانشاه است که در سال 1385 به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، افزود: این روستای دیدنی در سرمایه گذاری زمینه زیادی برای ایجاد تله کابین، هتل و... را دارد.

وی گفت: این منطقه که استعدادهای اکوتوریستی فراوانی دارد، می تواند با جذب گردشگران تحول اساسی، نه تنها در اقتصاد مردم مهماندوست روستا، بلکه در منطقه ایفا کند.

سپهر خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تمامی سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در روستاهای هدف گردشگری به منظور توسعه اکوتوریسم و فراهم کردن امکانات لازم برای جذب گردشگر را دارند حمایت می کند.

وی تاکید کرد: این حمایت ها شامل: واگذاری زمین، ایجاد زیر ساخت ها و کمک در ارائه تسهیلات بانکی خواهد بود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پیران ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.