تئاتر خردسال، کودک و نوجوان توانایی های بسیار و استعدادهای زیادی دارد که با همکاری تمامی سازمان ها و هنرمندان در یک تعامل و حرکت جمعی می توان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این هنر بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بيستمين جشنواره بين‌املللي تئاتر كودك و نوجوان،‌ عبقری توضیح داد: برگزاری چنین جشنواره هایی سبب ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح دانش هنری در عوامل و همینطور بالا رفتن دانش بصری در تماشاگران می شود.

وی با بیان این که بچه هامهمترین رویداد زندگی هستند، افزود: بسط فرهنگ مهمترین رسالت تئاتر محسوب می شود ودراین بین خردسالان مخاطبان بالفعل ما هستند. چه زیباست لحظاتی که کودکی خردسال با پدر و مادر خویش به سالن تئاتر آمده، خانواده درکنار هم از تماشای اثر لذت ببرند . 

عبقری ادامه داد: لازم به ذکر است که تئاتر خردسال، کودک و نوجوان توانایی های بسیار و استعدادهای زیادی دارد که امیدوارم با همکاری تمامی سازمانها و هنرمندان در یک تعامل و حرکت جمعی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این هنر باشیم.

طراح لباس نمایش «مارا تی‌تی » با این توضیح که فرهنگ ما سرشار از ادبیاتی روایی است داستانهایی زیبا، آموزنده، حماسی وعبرت آموز، اظهار داشت: هنوز مادر ایرانی کودک خود را با لالایی های عامیانه ای  که سینه به سینه به او رسیده می پروراند. ما وارثان ادبیاتی گوهر باریم و در حال حاضر هنرمندان ما سعی در استفاده از این گنجینه را دارند . کمی آرام حرکت می کنیم ولی با تلاش روز افزون می توانیم بهترین آثار را در خور تماشاگر فهیم ایرانی به فرزندان ایران هدیه کنیم.

وی از تنوع بخشهای مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت و تصریح کرد: برگزاری هر جشنواره آن هم در این ابعاد به طور حتم زیر نظر کارشناسانی خبره صورت گرفته و این عزیزان با سابقه در جهت هر چه پر بار کردن این جشنواره می کوشند. شاید تفکیک و اختصاص این بخش ها باعث توجه تخصصی تر به هر یک از رده های سنی شود.

وی با بیان این که بازار جشنواره محلی مناسب برای تبادلفرهنگی است و جایی گزیده تر از این محل برای ارایه آثار فرهنگی نمی توان یافت، اضافه کرد: در هر لحظه و در هر مکان آموزش جزو ارکان مهم بشریت است . برگزاری نشست و کارگاه های تخصصی موجب اعتلا و شکوفایی این هنر خواهد شد.

عبقری با این توضیح که در دنیایی بزرگ زندگی می کنیم و تعامل با کشورهای دیگر می تواند روزنه های جدیدی را پیش روی ما بگشاید، ادامه داد: دیدن آثار کشورهای دیگر و دانستن نگرش آنها درباره تئاتر کودک و نوجوان به ما کمک می کند تا از تجربیات دیگران بهرمند شده و زودتر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: تمرکز زدایی و پخش جشنوارهها در استانهای مختلف از جمله راه کارهای پسندیده شورای سیاست گذاری جشنواره هاست که سبب می شود هنرمندان از درون قالبی تکراری خارج و با محتوای هنر کشوری ارتباطی بهتر برقرار کنند.

گفتني است؛ رکسانه عبقری با نمایش «راز دژ کلات» نوشته آتسا شاملو در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که 24 تا 30 مهر در همدان برپا می شود حضور دارد./ص

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار