مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از 17 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوهای سیستان و بلوچستان ذخیره‎سازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، غلامعلی کیخایی افزود: از زمان شروع فصل برداشت گندم در اراضی زیر کشت سیستان، تاکنون بیش از 17 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوهای سیستان و بلوچستان ذخیره‎سازی شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این میزان گندم مازاد مصرف خریداری شده از کشاورزان توسط نمایندگی‌های خرید بخش دولتی و خصوصی از قرار کیلوی 8 هزار ریال بوده است که نسبت به خرید سال گذشته 3 هزار تن افزایش دارد.

کیخایی با اشاره به اینکه برداشت محصول گندم همچنان در برخی از مناطق استان همچنان تداوم دارد ظرفیت ذخیره‌‎سازی سیلو‌های گندم در استان را 330 هزار تن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان همچنین تعداد نانوایی‎های فعال را در مناطق شهری و روستایی استان را یک هزار و 200 نانوایی اعلام کرد که مصرف ماهانه آرد آنها برای نانوایی ماهانه 24 هزار تن است.

وی در همین حال عرضه نان با کیفیت و استفاده نکردن از جوش شیرین، نظارت اکیپ‎های بازرسی بر نحو پخت و نمونه‌برداری از خمیر خبازی‎ها برای آزمایشگاه و برگزاری کلاس‌های آموزشی خمیرگیری، شاطری و پخت نان را از جمله برنامه‎های شرکت غله و خدمات بازرگانی برای بالا بردن کیفیت نان و جلوگیری از دور ریز نان و غلات بیان کرد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.