روزنامه واشنگتن پست نوشت ايران بايد جديت خود را در مذاکرات هسته اي نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در سرمقاله امروز خود در اينترنت نوشت دولت اوباما، رئيس جمهور آمريکا مي گويد انتظار دارد رئيس جمهور جديد ايران در مذاکرات اين هفته در ژنو با پاسخ به پيشنهادي که آمريکا و شرکايش مطرح کردند جديت خود را در رسيدن به توافق در مورد برنامه هسته اي اين کشور نشان دهد. 

آنها خواستار توقف غني سازي ايران در سطح بالا و صدور اجازه براي بازرسي از تاسيسات هسته اي اين کشور در ازاي کاهش تحريم ها از جمله ممنوعيت داد و ستد با طلا هستند. 

روزنامه واشنگتن پست نوشت: بر اساس چندين گزارش از جمله گزارش روزنامه وال استريت ژورنال، گفته مي شود تهران خود را آماده ارائه پيشنهادي مي کند که در آن برخي از شروط از جمله محدوديت در غني سازي را مي پذيرد. اگر اين گزارش ها حقيقت داشته باشد، نشاندهنده تغيير اساسي در موضع ايران است.

نويسنده مقاله مدعي شد: هر توافقي با ايران حتي به صورت موقت، بايد اين مسائل را مد نظر داشته باشد. تحريم ها نبايد کاهش يابد مگر آن که ايران گام هايي قاطعانه در عقب نشيني از اين فعاليت ها بردارد يعني سانتريفيوژهاي پيشرفته و راکتور آب سنگين اراک بايد در هرگونه توافقي مد نظر گرفته شود. حتي چنين توافق موقتي نيز موجب اعتراض شديد اسرائيل خواهد شد زيرا اسرائيل مي گويد تا زماني که ايران به طور کامل غني سازي را متوقف نکند، تحريم ها نبايد کاهش يابد. 

در خاتمه اين مقاله آمده است بايد مشخص شود که در ازاي رفع کامل تحريم ها، ايران تا چه حد آماده رها کردن برنامه هسته اي خود است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار