نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی های صنفی تولیدی در بخش کشاورزی نقش مهمی در کاهش فعالیت واسطه ها و جلوگیری از اخلال در نظام بازار دارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، فرهنگی در نشست اعضای هیئت مدیره نظام های صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: این تشکل ها می توانند با ارائه راهکارهای مناسب در تصمیم گیری های اقتصادی کشور مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به محدودیت در منابع آبی بر استفاده بهینه و چند منظوره از این منابع افزود: منابع طبیعی باید از فعالیت کشاورزان در راستای اهداف توسعه حمایت کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع طبیعی بایستی از کشاورزان حمایت نماید ادامه داد: خلع ید اراضی از کشاورزان مغایر با اهداف تشکیل وزارت جهادکشاورزی می باشد.

عضو هیات رییسه مجلس نهم با تاکید بر ضرورت تقویت تولید صادرات محور در بخش کشاورزی اظهارکرد: حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی با افزایش کمی و کیفی تولید محقق می شود.

وی با بیان اینکه الگوی کشت هر شهرستان بایستی توسط مسئولان آن منطقه تبیین و ارائه شود افزود: نظام صنفی کارهای کشاورزی در این خصوص می تواند قدمهای موثری بردارد.

دکتر فرهنگی با اشاره به اینکه تشکیل نظام صنفی کشاورزی بعنوان یک دستاورد مهم اثربخش برای بخش کشاورزی به منظور هویت دهی به فعالیت های کشاورزی مطرح است، گفت: هدف از تشکیل این نظام، ایجاد یک ابزار وجودی قوی در صحنه سیاست گذاریها و تصمیم گیری های کشور، احقاق حقوق بخش کشاورزی و خروج آن از حالت حاشیه نشینی در این عرصه ها و جبران مظلومیت تاریخی قشر کشاورز و بهره بردار در چارچوب مقررات بوده است.

وی با تاکید بر توانایی ایفای نقش نظام صنفی و پر کردن خلا موجود بین تولید کننده و مصرف کننده که در دستان واسطه ها و دلالان است، اظهار داشت: باید کارها به گونه ای سازماندهی شود که برای تولیدکننده خودمان بازار یابی کنیم و صنوف با مراکز تولید ارتباط داشته باشند و در بازایابی محصولات، به کشاورزان و اعضای خود نظامهای صنفی کمک شود و اگر این خلاء توسط نظام صنفی کشاورزی پر شود، سود ناشی از آن هم نصیب اعضاء و هم نصیب کشاورز خواهد شد و مصرف کننده نیز با قیمت و کیفیت مناسب، محصول را در اختیار خواهد داشت.

دکتر فرهنگی با بیان اینکه سازماندهی کار تشکل ها و تولیدکنندگان می باید به گونه ای باشد که وقتی قرار است کارها به دست خودشان سپرده شود، روی پای خودشان بایستند ادامه داد: البته در جاهایی نیز از دولت کمک بگیرند نه اینکه تکیه و سنگینی شان بر دوش دولت باشد چراکه استقلال آنها بواسطه عدم اتکایشان به دولت میسر می شود .

وی در خاتمه با بیان اینکه نظام های صنفی و تشکل های کشاورزی باید نسبت به ارائه پیشنهادهای مستدل خود به مجلس در پاییز هرسال اقدام نمایند افزود: مجلس هم حمایت خود را از این پیشنهادها اعلام می دارد. /س

برچسب ها: کاهش ، واسطه ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.