سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، گفت: ازدواج صحیح باعث سلامت نسل، اجتماع و جسم و روح زوجین می‌شود و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این اهداف گام‌های اساسی بردارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فرهنگ مکتب‌داری در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به ضرورت فرهنگ ‌سازی برای ازدواج آسان و تشکیل زندگی ساده و به دور از تجملات افزود: مهم‌ترین نیاز حال حاضر ما توجه دادن جوانان و خانواده‌ها به ارزش و اهمیت تدبر و تفکر در امر ازدواج به جای تاکید بر تجملات و تشریفات است و باید تمام برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های ما بر پایه مکتب ارزشی و الهی اسلام باشد.

وی با بیان این مطلب که تاکنون الگوسازی درست و موفقی از ازدواج آسان در جامعه صورت نگرفته، تاکید کرد: ازدواج‌های تجملی نمی‌تواند دلیلی برای استحکام پایه‌های زندگی باشد و زوجین باید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو قرار دهند.

مکتب‌داری با اشاره به این‌که ازدواج منطبق با آموزه‌های دینی و اصول اسلامی اساس یک جامعه موفق را تشکیل می‌دهد، افزود: توجه به ازدواج آسان و سخت‌گیر نبودن خانواده‌ها نسبت به جوانان موجب کاهش نابسامانی‌ها و ناهنجاری اخلاقی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: زوجین باید از باورهای دینی و اعتقادی بسیار بالایی برخوردار باشند و در تحکیم پایه‌های زندگی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که اسلام در امر ازدواج تأکیدات بسیاری دارد، گفت: اگر در راستای آسان کردن ازدواج جوانان قدم مؤثری بر نداریم در حق نسل آینده ظلم بزرگی کرده‌ایم و ممکن است در آینده با تهدید نسل مواجه شویم.

مکتب‌داری خاطرنشان کرد: نمایشگاه و جشنواره پیوندهای آسمانی هر ساله از اول ماه ذی‌الحجه و هم زمان با سراسر کشور 9 آبان در کردستان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در پایان یادآر شد: این نمایشگاه با تعامل و همکاری 19 دستگاه متولی در استان کردستان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در راستای آگاه سازی نسل جوان در بحث ازدواج‌های آسان موثر باشد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.