رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از آمادگی شبکه بهداشت دشتستان برای راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در آبپخش خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا کهن صبح امروز در نشست مردم و مسئولان آبپخش با نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: بهداشت یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه انسانی است و یکی از شاخص‌های مهم و موثر در توسعه جوامع انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی به منظور فراگیری خدمات بهداشتی از عوامل مهمی است که در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: محلات قلایی، درواهی و بهرام‌آباد آبپخش در گذشته دارای ساختار خانه بهداشت روستایی بوده‌اند و پس از ارتقای آبپخش به شهر شاهد تغییر در ساختار بهداشتی آبپخش بودیم.

کهن بیان داشت: در برخی از موارد نیز پس از بازنشستگی بهورزان خانه‌های بهداشت با توجه به شاخص‌های جمعیتی شاهد تغییر در ساختار بهداشتی مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: شهر آبپخش از نظر بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و هم‌اکنون شاهد فعالیت پایگاه‌های بهداشت در محلات درواهی، بهرام‌آباد و قلایی این شهر و هم‌چنین فعالیت مرکز بهداشتی و درمانی شهید بهشتی در آبپخش هستیم.

این مسئول اذعان داشت: احداث ساختمان جدید پایگاه بهداشتی قلایی از مواردی است که در سه سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی به آن تاکید داشته‌ایم و پس از تامین اعتبارات شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در بحث زمین لازم به‌منظور احداث ساختمان پایگاه بهداشتی قلایی مطالعات لازم صورت گرفته و زمین مورد نیاز به‌منظور احداث این پایگاه بهداشتی نیز تامین شده است.

کهن ابراز داشت: استقرار داروخانه شبانه‌روزی در آبپخش نیازمند اعلام آمادگی بخش خصوصی است و در صورت اعلام آمادگی هر یک از داروخانه‌های مستقر در شهر این موضوع محقق می‌شود.

وی افزود: علاوه بر فعالیت دو داروخانه خصوصی در شهر داروخانه مرکز بهداشتی نیز تا ساعت 22 هر شب فعال است و پس از اتمام زمان فعالیت این داروخانه بهیاران فعال در مرکز بهداشتی آبپخش اقلام داروهای اورژانسی به‌منظور ارائه به بیماران را در اختیار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.