آشنایی دو طرف قبل از ازدواج ضروری است . این آشنایی باید با حدود مشخص و با هدف شناخت از هم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ازدواج امری مقدس است که نسل های آینده را ادامه می دهد و اگر چه ممکن است در فرهنگ ها و در کشورهای مختلف شیوه آن متفاوت باشد، اما هدف اصلی آن برای همه مشترک و آن برطرف کردن نیازهای جسمی، عقلی و عاطفی دو طرف است.

یک ازدواج خوب با شناخت کامل دو طرف از یکدیگر حاصل می شود و می توان گفت آشنایی قبل از ازدواج خواه ناخواه وجود دارد، اما مسئله اصلی حدود و دامنه آن، هدف آن و تاثیر آن در زندگی دو طرف است.

در برخی از فرهنگ ها از جمله فرهنگ ما این آشنایی از سوی پسر و تحت عرف خواستگاری آغاز می شود و این طبیعی است که دختر و پسر برای انجام این مرحله مهم از زندگی یکدیگر را ببینند و انتخاب کنند.

دیدار دختر و پسر به طور طبیعی در جریان روزانه زندگی در دانشگاه، خیابان، مدرسه و ... اتفاق می افتد، اما برای ازدواج این دیدار و آشنایی باید با چار چوب و حدود مشخص و تحت نظارت خانواده ها صورت گیرد، در غیر اینصورت به خطا می رود.

اگر خانواده ها از آشنایی پیش از ازدواج فرزندان خود بی اطلاع باشند ممکن است افرادی سودجو به اسم آشنایی برای ازدواج از آنها سوء استفاده کنند و حتی زندگی آینده آنها را با مشکل مواجه سازند.

آشنایی باید در محیطی امن و با حضور یکی از اعضای خانواده دو طرف و در قالب جلسات آشنایی انجام شود، دو طرف باید در این جلسات نیازها و خواسته های خود را عنوان کنند تا ببیند می توانند با هم زندگی مشترک داشته باشند و نیازهای یکدیگر را برطرف کنند، یا نه.

دراین آشنایی دو طرف باید خود واقعی را نشان دهند و سعی در بهتر نشان دادن خود نداشته باشند، این آشنایی باید بدون حس دلبستگی و وابستگی باشد، چون در این صورت دو طرف بر پایه احساسات همه چیز یکدیگر را می پذیرند.

حتی می توان دوران نامزدی بعد از آشنایی اولیه را طولانی کرد تا دختر و پسر یکدیگر را بهتر بشناسند و در این صورت حتی اگر با هم به توافقق برسند و جدا شوند خطایی مرتکب نشده اند چون همه چیز تحت نظارت خانواده ها و در قالب عرف و شرع بوده است، اما اگر این آشنایی در خارج از چارچوب خانواده ها باشد اگر بعدها برملا شود می تواند مانع شود که دختر از سوی کسانی دیگر مورد خواستگاری قرارگیرد و حتی ممکن است زندگی آینده وی را تحت تاثیر قرار دهد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، آشنا ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.