سامانه سلامت ایرانیان که سامانه ای جامع برای مدیریت برنامه "پزشک خانواده" است در شروع برنامه فاقد قابلیت های لازم بوده و به علت تعجیل در اجرا و نارسایی سامانه اینترنتی تاکنون ثبت اطلاعات پایه سلامتی افراد هست به پایان نرسیده است.

دکتر ابولفضل بهجو ،رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:به نظر می رسد که ورود داوطلبانه مردم و پزشکان به طرح و ایجاد جذابیت های مادی و معنوی در درازمدت برای پزشکان خانواده و افراد تحت پوشش می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

 وی افزود:اشکال در زیرساخت های فنی برنامه و نادیده گرفته شدن فازهای اجرایی از مشکلات عمده  این طرح است به این صورت که وظیفه اصلی پزشک خانواده بعد از ثبت نام و ویزیت پایه بیماران آغاز می شود.

 وی ادامه داد:  بیماران تحت پوشش بعد از ویزیت پایه و ثبت اطلاعات بیماری گذشته و جاری خود می توانند به واقع از مزایای پزشک خانواده برخوردار شوند که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی به عدم مشارکت نمایندگان صنفی پزشکان عمومی در تدوین سیاستگزاری و اجرای طرح اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:به جرأت می توان گفت که نمایندگان پزشکان عمومی در مجامع و انجمن های صنفی با حضور در متن مشکلات اجرایی می توانند بیشترین کمک را به رفع موانع و مشکلات طرح پزشک خانواده کنند ولی متأسفانه تاکنون هیچ جایگاهی برای حضور فعال آنان در ستادهای عملیاتی پزشک خانواده در سطح کشور ؛استان و شهرستان در نظر گرفته نشده است.

 به گفته وی نمایندگان سازمان نظام پزشکی که طبق آیین نامه در ستادهای شهرستان شرکت می کنند بعضاً به مشکلات طرح اشراف کامل ندارند./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار