سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: پارلمان جوانان در سطح منطقه‌ای و ملی تشکیل می‌شود.

صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در طول 2 ماهی که آمده‌ام، عمده زمان خود را برای ساماندهی امور ورزش گذاشته‌ام، اما معتقدم حوزه جوان نیز نیاز به توجه و وقت بیشتری است، چرا که دو حوزه ورزش و جوانان از اهمیت برخوردارند.

وی ادامه داد: تاکنون چندین جلسه در خصوص مسائل جوانان از ابتدای سرپرست شدن تاکنون برگزار کرده‌ایم و اولین قدم ما تعیین معاونین جوانان و فرهنگی بود.

صالحی امیری گفت: راه اندازی شورای عالی جوانان که در آن صاحب نظران و جوانان عضو خواهند بود و تشکیل پارلمان جوانان در سطح منطقه‌ای و ملی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: تلاش برای راه اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان و ورود جدی به بحث عضویت 23 دستگاه در حوزه جوانان از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مسائل جوانان فرابخشی است و نمی‌توان با اتکا به یک ارگان معتقد بود که قابل حل است، ادامه داد: هرکدام از مسائل مربوط به جوانان از طریق یک دستگاه مخصوص قابل حل است و وزارت ورزش و جوانان آن گونه که رهبر معظم فرمودند، وظیفه سیاستگذاری امور جوانان را دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تشکیل ستاد راهبردی، ستاد ساماندهی جوانان با حضور 23 دستگاه و شورای عالی جوانان از اهم برنامه‌های ماست.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده‌ام تا بعد از ساماندهی امور ورزش هفته‌ای 2 روز در ساختمان جوانان حضور پیدا کنم.

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که چرا ورزش برای سیاسیون اهمیت دارد، اظهار داشت: ورزش در ایران فقط اوقات فراغت نیست، بلکه نیاز مهمی است که انسجام ملی و مشارکت جویی را ایجاد می‌کند و می‌تواند منبع اخلاق باشد.

خود قهرمانان ورزشی در عرصه جهان موجب غرور می‌شوند و مردم از گرفتن مدال آنها بانشاط می‌شوند، پس نمی‌توان اهمیت ورزش را نادیده گرفت.

صالحی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهيم نام جوانان را در این وزارتخانه احیا کنيم، پاسخ داد: بنا داریم با یک برنامه ریزی جامع مسئله جوانان را به طور جد پیگیری کنیم و سیاست و اراده دولت تدبیر و امید نیز همین است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جوانان ، پارلمان ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار