وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی بر همکاری دیپلماتیک با ایران تاکید وبار دیگر از موضوع امنیت رژیم صهیونیستی در مذاکرات خود با ایران سخن به میان آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا لحظاتی پیش در سخنانی اظهار داشت:دایره تعامل دیپلماتیک با ایران گسترش می یابد و  گشایش دیپلماتیک با این کشور رو به افزایش است.

جان کری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی که ما به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای برنامه هسته‌ای ایران هستیم کلماتی که گفته می شود باید با اقدام عملی همراه باشد. در هر تعاملی با ایران ما به نیازهای امنیتی اسرائیل نیز توجه خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به نیاز برای قاطعیت، شفافیت و حسابگری در این روند دقت خواهیم کرد افزود:من معتقدم که عدم حصول هیچگونه توافقی بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.

"جان کری"وزیر امور خارجه آمریکا امشب در آستانه مذاکرات قدرت‌های غربی با ایران درباره موضوع هسته‌ای با "کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است دكتر "محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه كشورمان به عنوان رئيس هيات ايراني در نشست افتتاحيه مذاكرات ايران و 1+5 حضور خواهد داشت.

قرار است مذاكرات از دور دوم و پس از افتتاحيه، بدون حضور "دكتر ظريف" برگزار شود كه در غياب مذاكره كننده اصلي ايران، دكتر "سيدعباس عراقچي" معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزير امور خارجه، رياست هيات ايراني را به عهده خواهد گرفت.

آسوشتیدپرس می گوید، وزارت امور خارجه آمريکا بخشی هايی از اين سخنرانی را منتشر کرده است.

طبق این گزارش  کری گفته است: در حالی که در پی حل مسالمت آميز مساله برنامه هسته ای ايران هستيم،  بايد حرف ها با اقدامات منطبق باشد. در هر توافقی با ايران ما مساله امنيت اسرائيل را مد نظر خواهيم داشت. ما  ضرورت قطعيت، شفافيت و پاسخگويی را در چنين روندی مد نظر داريم. و قاطعانه باور داريم توافق نکردن با ايران، بهتر از يک توافق ضعيف و بد است.

کری همچنین در آستانه دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵  روز یکشنبه  در لندن با کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در خصوص برنامه هسته ای ايران، مصر و سوريه مذاکره کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، يک سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا مذاکرات جان کری و کاترين اشتون را بسيار سازنده خوانده است.

ايران و گروه ۱+۵ در روز های ۱۵ و۱۶ اکتبر (سه شنبه و چهارشنبه) در ژنو سوئيس در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی گفت وگو می کنند.
برچسب ها: کری ، ایران ، امریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار