هتاکي‌هاي تلويزيون بي‌بي‌سي فارسي نسبت به مردم و کشور ايران، با واکنش‌هاي بسياري از طرف کاربران ايراني شبکه‌هاي اجتماعي روبرو شد، به‌طوري که در روزهاي گذشته کمپين‌هاي ضد بي‌بي‌سي بسياري در شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در حالی که چند روزی از اقدام بی‌بی‌سی فارسی در جعلی خواندن کشور ایران می‌گذرد، هر ساعت به تعداد افراد معترض به این اقدام شبکه وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس اضافه شده و افراد عضو در کمپین‌های ضد بی‌بی‌سی در حال افزایش است.

بی‌بی‌سی فارسی که شانزدهم مهرماه در برنامه‌ای، عطاالله مهاجرانی، وزير فرهنگ دولت اصلاحات، را به برنامه خود دعوت کرده بود، از زبان "نادر سلطانپور" مجری خود بار دیگر ماهیت اصلی خود را نشان داد و این مجری با ذکر این ادعای مضحک که ایران کشوری جعلی است، موجب بروز موجی از خشم و نفرت نسبت به این شبکه تلویزیونی شد.

پس از این اتفاق جهت‌دار و هماهنگ شده که پس از مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با "نتانیاهو، "نخست وزیر رژیم صهیونیستی" انجام شد، فضاي مجازي و به خصوص شبکه‌های اجتماعی مملو از انتقادات به بی‌بی‌سی شد. کاربران ایرانی نسبت به این اقدام بی‌بی‌سی معترض شده و کمپین‌های مختلفی را برای محکومیت این اقدام به راه انداختند و خواستار عذرخواهی رسمی و سریع مسئولان و مجری بی‌بی‌سی فارسی شدند.

این در حالی است که عده معدودي از معترضان عنوان کرده‌اند که قبلا به تماشاي برنامه‌هاي خبري اين شبکه مي‌پرداختند، ولی پس از این اتفاق بیش از پیش به نیت واقعی بی‌بی‌سی فارسی پی برده و دیگر ژست بی طرفی این شبکه را قبول ندارند.

مجریان بی‌بی‌سی چند روز بعد از این افتضاح خود، در برنامه دیدبان در پی توجيه اقدام ضد ایرانی خود برآمدند و بینندگان را به توهم و تصور اشتباه متهم کردند. اما نکته جالب توجه اين است که دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی که همیشه خود را حرفه‌ای و بی‌طرف می‌دانند حتی به خود زحمت ندادند یک عذرخواهی از مردم ایران و بینندگان خود داشته باشند و همین کار آن‌ها موجب خشم بیشتر کاربران و کمپین‌های ضد بی‌بی‌سی شد.

در صفحه رسمی بی‌بی‌سی فارسی در فیسبوک نیز تعداد زیادی کامنت و نظر کاربران در خصوص اقدام ضد ایرانی این شبکه وابسته به انگلیس به چشم می‌خورد که البته برخی از این نظرات نیز توسط بی‌بی‌سی حذف شده‌اند.

در حالی که روز به روز به تعداد این نظرات اضافه می‌شود، بینندگان بی‌بی‌سی نیز به شدت در حال ریزش هستند و همین امر موجب مستاصل شدن مسئولان این شبکه شده است. مدیران این شبکه هم که در برنامه دیدبان حاضر به عذرخواهی از ملت ایران نشدند و سعی در القای این مطلب داشتند که اظهار نظر مجری این برنامه سهوی بوده و اشتباه خاصی نبوده، حال نه راه پس دارند و نه را پیش.

کاربران متفق‌القول به این نکته اذعان کرده‌اند که به هویت واقعی بی‌بی‌سی پی برده و متوجه نیت گردانندگان شبکه دولتي انگليس شدند.

ایرانی‌ها تاکنون، صدها هزار کامنت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند و تصاویر مختلفی را آماده کرده‌اند که در ادامه به بخشی از این کامنت‌ها و تصاویر اشاره خواهد شد.

در یکی از اقدامات جالب مسئولین صفحه "آذربایجان، جز لاینفک ایران" تصویری را منتشر کرده اند که در آن از ایرانی ها تقاضا دارند صفحه قیسبوک این شبکه را آنلایک کنند.














از میان صدها هزار کامنتی که ایرانی‌ها در صفحه فيسبوک بي‌بي‌سي فارسي منتشر کرده‌اند و حتی کامنت‌هایی که در کمپین‌های مختلف ضد بی‌بی‌سی قرار داده شده است به برخي از آن‌ها اشاره مي‌شود:

علی: واقعا از چشم همه افتادین و ضد ایرانی بودنتون برا همه مسجل شده. ولی کمی غیرت هم خوب چیزیه از خبرنگاران الجزیره عربی یاد بگبرید وقتی دیدن خبرهای کذبی راجع به سوریه منتشر میشه به نشانه اعتراض این شبکه رو تحریم کردند.

مژده : چرا عذر نخواستند؟

علیزاده: واقعا متاسف شدم با این همه ادعای حرفه‌ایی بودن توسط آقای صادق صبا که الان تو برنامه دیدبان صحبت میکرد هیچ کدومتون حاضر نشدین برای اشتباه به این بزرگی یه عذرخواهی کنین نه آقای صبا نه آقای سلطانپور واقعا اینقد مغرورین؟ خوب اشتباه کردین عذرخواهی کنین این رفتار هیچ توجیهی نداره.

عسل: اظهار تاسف هیچ ارزشی نداره ، اشتباهتون رو بپذیرید و رسما عذر خواهی کنید.

ساسان: الان هر چی‌ کامنت بدیم، پاک می‌کنن دوباره. امان از بی‌ سوادی و سانسور.

مهتاب: زحمت کشیدن آقای صبا چه ذوقی می‌کرد نتانیاههو بهش جواب مثبت داده. چه افتخاری نصیبش شده بود نمیدونست چطور از خودش تشکر کنه. واقعا نتانیاهو چه لطفی کرده به مردم ایران!!آخه خجالت بکش آقای صبا.

علی: اینا یک سری مامور شبکه اطلاعاتی انگلیس هستن که سیاست خارجی انگلیس رو پیش میبرن و کم کم توهین و مسخره کردن ایران و ایرانی رو میخوان جا بندازن ولی دیگه کور خوندین.




فریبا: بی‌بی‌سی شبکه بی طرف نیست.

ایمان: اینجا ایران است سرزمین شیران اگر عقابی بخواهد بر آسمان آن پرواز کند باید بالهایش را باج دهد.عذر خواهی کنید

ماهان: آقای صبا مصاحبه شما با نتانیاهو از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد .بهتر بود که براي پاسخگوئی به اعتراضات به حق مردم ایران در این برنامه حضور نمی‌یافتید . این مصاحبه شما ثابت کرد که شما برای حفظ جایگاه خود در نزد مسئولین ارشد دست به توجیحات غیر منطقی و غیر اصولی بزنید و هر جا درماندید به جای عذر خواهی مستقیم از واژه متاسفم استفاده کنید . یعنی اینقدر گفتن عذر می خواهیم سخت بود که حاضر شدید چند مرتبه متاسفم بگید ولی عذر می‌خواهم نگوئید.


این کمپین ها و اعتراضات حتی در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز در این چند روز خودنمایی می‌کرد.







حال باید منتظر ماند و دید بی‌بی‌سی با این هتاکي تاریخی در روزهای آینده چه خواهد کرد البته این شبکه به جای اینکه به درخواست کاربران خود برای عذرخواهی تن دهد بهتر دید تا معترضین را به قولی بلاک کند.


سند دروغین بودن ادعای آزادی طلبی شبکه بی بی سی

در میان صفحه‌های کاربرانی که به هتاکي‌هاي بي‌بي‌سي نسبت به مردم و کشور ايران اعتراض کرده‌اند، با نکته‌ای بسیار جالب روبرو شدیم که گفتن آن خالی از لطف نیست. شبکه ضد ایرانی بی‌بی‌سی در یک اقدام جالب و در حالی که ادعای آزادی‌طلبی می کند کاربرانی را که به اقدامات این شبکه اعتراض می کنند بلاک می‌کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۳:۴۶ ۲۵ دی ۱۳۹۲
زنده باد ایران مرده شد بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
فروغ
۲۰:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
شبكه ايي رو كه دشمن هاي ايران اداره كنن حال روزش معلومه نبايد از كارشون خيلي تعجب كرد دشمنن ديگه ولي خدايا شكر كه دشمنان ما را احمق و كودن افريدي
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
خاک بر سر بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
سلطان پور از ایرانو وایرانی که هیچ وحتی از انسانیت و ازادگی و وطن پرستی چیزی نمی فهمد افریده شده فقط واسه ی دم تکون دادن واسه ارباب های انگلیسی واسراییلی اش.میزان درک اش هم بالاتر نخواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۱۷:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
پیش خودتون چی فکر کردین؟؟
ما فرزندان مردان بزرگی چون جهان آرا، کاظمی، صیاد شیرازی ها هستیم.
ناموس ما ایران ماست. جواب شما رو با پیشرفت میدیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
هر بی هویتی که فارسی بلغور میکند ایرانی نیست ایرانی آن جوان روستایی با غیرتی است که در دفاع مقدس گمنام به شهادت رسیده است خاک پای او گر توتیای چشم من شود به بصیرت خواهم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
امروز هیچ سلاحی کاراتر از بصیرت نیست دوست و دشمن را بشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
من میگم اینا ادمای وطن فروشی نیستند که واسه بی بی سی کار میکنن!اینا بدبختای خود فروشی هستند که واسه اینکه یه تکه نون در بیارن حاضرن مثل ... دروغ بگن ..بیچاره ی بدبخت سلطان کور برو به گور
Iran (Islamic Republic of)
پسري از پارس
۱۵:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
همبشه همين جور است تمام دنيا هشت سال ميخواستند با جنگ وطنم را از پدرانمان بگيرند پدرانمان نگذاشتند حال حدود 33سال ميگذرد ك ديگر خبري از جنگ نيست اين آرامي دنيا برايتان شكاك نيست.آن روزها دشمن با چهره ي واقعي ب ما حمله كرد اما حالا با نقابي آمده ك...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
وای بر غربزدگانی که به این شیطانها خوش بین هستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
مرگ بر بی بی سی مرگ بر بی بی سی مرگ بر رژم صهیونیستی مرگ بر امریکا مرگ بر بی بی سی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
مرگ بر بی بی سی مرگ بر بی بی سی مرگ بر رژم صهیونیستی مرگ بر امریکا مرگ بر بی بی سی
Kazakhstan
فرید
۱۴:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
من قبلا برای تفریح نگاه میکردم اما الان دیگه نگاه نمیکنم به احترام هموطنای عزیزم بجاش بزن شبکه ی نسیم از همشون باحالتره
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۴:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
تنها حرفي كه براي دشمنانمان داريم اين است كه از دست ماعصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۳:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
bbc
boycott
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
بی بی سی خودش دست نشانده رژیم صهیونیستی است
Iran (Islamic Republic of)
شهید گمنام
۱۰:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
خوشحالم که دروغ گویی بی بی (عقل)سی باعث انسجام و تبلور تعصب ملی ما ایرانیان شد درود بر* ایران*
Iran (Islamic Republic of)
مهدي مقدم
۰۸:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
با سلام ايران تا ابد ايران زمين است و ايران خواهد بود تا ما زنده هستيم و فرزندان ما اجازه نخواهيم داد كه هيچ نفري به ايران عزيزمان توهين كند نفرت من از بي بي سي هر روز بيشتر شده و خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
مجري وطن فروش دست تو رو شده برام
تو از ازل خوب نبودي حالا ديگه بدتر شدي
واسه يك تيكه نون ببين داري چه كارها ميكني
برا بنيامين پارس ميكني تا كه نوازشت كنه
ايران را جعلي ميخوني وقتي كه جعلي خودتي
اينم به اربابت بگو هرچه كني نمي توني واسه خودت اصالت بخري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
چو ایران نباشد تن من مباد.
تا وقتی ما جوانان ایرانی هستیم نمیزاریم هیچ بی سرو پای وطن فروشی حرفی بی ربط یا خدای ناکرده عمل نابجایی در مورد ایران عزیزمون ازش سر بزنه .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
اقای سلطان گور ایا تا به حال به شیراز یا همدان یا کاشان یا کرمان و یزد و بوشهر وایلام یا خوزستان عزیز و...........ده ها شهر دیگر ایران عزیزرفته اید شاید اصلا اینجاهارو نمیشناسید / احتمالا شما بیشتر با شهرکهای صهیونیست نشین بیشتر اشنا هستید که عمرشان هنوز به ده سال هم نرسیده . شما از دلاوریهای مردمان ایران در طول هزاران سال چیزی شنیده اید / اخه گاگول کمی تاریخ رو مطالعه کن . شما بهتره برای بری دنبال یه سندی که نشون بده که اصلا اسراییلی وجود داشته یا نه ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۰۷:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
سلام من هرچی زدم unlike نمیشه؟ انگار این گزینه رو از کار انداختن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
نادر سلطانپور برای حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی ایران با قدمت 7 هزار ساله رو جعلی خواند.......
Iran (Islamic Republic of)
مجید ایرانی
۰۰:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۲
بی بی سی خودش جعلی نه ایران با تاریخ کهنش
آخرین اخبار