حسن عبدالعظيم"هماهنگ کننده کل "شوراي هماهنگي ملي مخالفان داخل سوریه گفت:کناره گیری بشار اسد از قدرت پیش شرط حضور در نشست ژنو 2 نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"حسن عبدالعظيم"هماهنگ کننده کل "شوراي هماهنگي ملي مخالفان داخل سوریه در مصاحبه با النهار لبنان در خصوص دیدگاه خود در قبال اوضاع سوریه پس از توافق آمریکا و روسیه که منجر به پذیرش خلع سلاح شیمیایی در سوریه از سوی نظام این کشور و برگزاری نشست ژنو 2 شد.وی همچنین به تحولات میدانی و نظامی در سوریه که طاقت فرسا شده و به نفع یک گروه است، پرداخت.

"عبد العظیم" در خصوص تحولات نظامی در سوریه گفت:گروه های افراطی و برخی از گروه های مسلح دیگر در سوریه تلاش دارند تا قبل از برگزاری نشست ژنو 2 کار را در سوریه یکسره کنند و باید به این مساله وجود افراد مسلح غیر سوری را هم افزود که سبب مانع تراشی در مسیر حل و فصل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی شده اند.

وی در ادامه گفت:به نظر راه حل نظامی نتیجه ای ندارد،زیرا گروه های مسلح  و حامیان آنها تلاش دارند از فروپاشی خود جلوگیری کنند و کشورهای حامی سوریه نیز از دولت سوریه حمایت می کنند.

رئیس مخالفان داخل سوریه گفت:نشست ژنو 2 بدون هیچ پیش شرطی برگزار خواهد و آمریکا،فرانسه
 و انگلیس پذیرفته اند که مساله باقی ماندن بشار اسد جزئیی از گفتگوها باشد و نه پیش شرطی برای نشست ژنو 2 و مساله باقی ماندن و کنارگیری اسد فقط در اختیار ملت سوریه باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عبد ، العظیم ، ژنو ، بشار ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار